راهکارهای استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در پایتخت

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه شرکت‌های بزرگ تهران می‌توانند در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود وارد عمل شوند، گفت: این درآمد از پایتخت کسر می‌شود و باید بخشی از آن نیز در پایتخت به صورت داوطلبانه از سوی شرکت‌ها هزینه شود.

مهدی اقراریان در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با تأکید بر مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ تهران اظهار کرد: تهران هزاران شرکت بزرگ دارد که در قبال وضعیت شهر و پایتخت مسئولیت دارند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه خودروسازان، بانک‌ها و شرکت‌های نفتی و پتروشیمی از جمله شرکت‌های بزرگ به شمار می‌روند، خاطرنشان کرد: در تمام دنیا و البته در ایران شاهد این هستیم که از ظرفیت شرکت‌های بخش خصوصی در مسئولیت‌های اجتماعی استفاده می‌شود. برای مثال در مواردی برای رفع مشکل فاضلاب برخی شهرها، مجموعه‌های فولادی کشور وارد عمل شدند و در این زمینه بودجه اختصاص دادند.

وی با اعلام اینکه پایتخت نیازمند استفاده از این ظرفیت است، یادآور شد: من این پیشنهاد را به سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی داده‌ام که از ظرفیت این شرکت‌ها استفاده شود البته در زمینه استفاده از منابع بخش خصوصی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در شهرداری هنوز ساز و کاری وجود ندارد و امیدواریم ایجاد شود.

اقراریان با تأکید بر اینکه خودروسازان می‌توانند برای جمع‌آوری افراد آسیب دیده اجتماعی خودرو در اختیار قرار دهند، گفت: خودروسازان بر اساس مسئولیت اجتماعی، می‌توانند برای جابجایی معلولان نیز خودرو در اختیار قرار دهند و از ظرفیت تبلیغاتی آن استفاده کنند.

وی با اشاره به ظرفیت برخی شرکت‌ها در اختصاص اجناس و اقلام در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، تصریح کرد: شرکت‌هایی در تهران داریم که فضاهایی در اختیار دارند و مورد استفاده و بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد و می‌توانند این فضاها را در حوزه مسئولیت اجتماعی خود به ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی اختصاص دهند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران به وجود ظرفیت شرکت‌های بزرگ در ارائه کمک‌های نقدی و مشارکت در ساختار اشاره کرد و افزود: در مواردی شاهد هستیم که خودروسازان در مناطق محروم مدرسه می‌سازند و در تهران نیز می‌توانند مرکزی را برای نگهداری افراد آسیب‌دیده راه‌اندازی و اعلام کنند در راستای مسئولیت اجتماعی خود این اقدام را انجام داده‌اند.

اقراریان در پایان تأکید کرد: این درآمد از پایتخت کسر می‌شود و باید بخشی از آن نیز در پایتخت به صورت داوطلبانه از سوی شرکت‌ها هزینه شود.

انتهای پیام/

۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
کد خبر: 23216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =