شاخه جنوب‌شرقی بزرگراه یادگار امام(ره) تعیین تکلیف شد + جزییات

شهردار منطقه ۱۰ گفت: درباره ادامه یادگار امام(ره) در شاخه جنوب شرقی، نتیجه این شد که عرض معبر حدود ۳۰ متر باشد و مشاور نیز کار ترافیکی و مطالعات شهرسازی آن را انجام داده و این محور به طول حدودا ۲ کیلومتر در انتهای خیابان رنجبر نرسیده به خیابان قزوین به اتمام می‌رسد.

رضا شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، در خصوص آخرین وضعیت شاخه جنوب شرقی بزرگراه یادگار امام(ره) توضیح داد: شاخه جنوب شرقی بزرگراه یادگار امام (ره) تعیین تکلیف شده و نتیجه این شد که عرض معبر حدود ۳۰ متر باشد و مشاور نیز کار ترافیکی و مطالعات شهرسازی آن را انجام داده و این محور به طول حدودا ۲ کیلومتر در انتهای خیابان رنجبر نرسیده به خیابان قزوین به اتمام می رسد و به عنوان یک جمع کننده و پخش کننده داخلی محسوب می شود. انتظار و درخواست ما این است که به لحاظ شهرسازی بتوانیم پهنه مختلط را برای محور رنجبر در کمیسیون ماده پنج تعریف کنیم‌.

شهردار منطقه ۱۰ با بیان اینکه به این سمت حرکت می کنیم که بتوانیم جذابیت را برای محور رنجبر ایجاد و جداره محور و تغییر پهنه آن را مشخص کنیم، عنوان کرد: در این قالب بخش عمده ای (حدود ۴ هکتار) از املاک شهروندان که در طرح رنجبر قرار داشتند با این تغییر کارکرد محور و اصلاح معبر از طرح خارج شدند و شهروندان می توانند بعد از ابلاغ مصوبه کمیسیون ماده پنج، روی املاک خود اقداماتی مانند اخذ پروانه، بازسازی یا نوسازی را انجام دهند.

شرفی بیان کرد: اگر موفق شویم تا آخر تابستان مصوبه کمیسیون را از مراحل مختلف عبور و فرایند اجرایی را تا دو ماه آماده کنیم، تملک املاک باقیمانده در محور رنجبر را انجام می دهیم تا در این محور، ملک تعیین تکلیف نشده ای نداشته باشیم.

شهردار منطقه ۱۰ در ادامه درباره تهیه اپلیکیشن خدمات اجتماعی و طرح ماتریس فرهنگی در شهرداری این منطقه اظهار داشت: با شناسایی نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و بررسی همه ارکان فرهنگی و اجتماعی و نقش آفرینان منطقه، تصمیم‌مان بر این شد که فعالیت های آنها را در یک شبکه ماتریسی متمرکز کنیم که این فعالیت ها دارای یک خروجی باشد و تشابه فعالیت ها باعث هم افزایی گروه ها و نهادها شود. در واقع نگاه ما نظم دادن به فعالیت ها و خدمات فرهنگی اجتماعی در منطقه است تا از پراکندگی آنها جلوگیری و این خدمات در یک محور و با یک خروجی به مردم ارائه شود.

وی افزود: این ماتریس در ۴ بعد تهیه شده که یک مورد آن ارزیابی عملکرد خارجی سازمان است که بر این اساس جدولی طراحی کردیم و به صورت تخصصی تک‌تک ادارات را بر اساس فرصت ها و تهدیدهای بیرون از شهرداری را بررسی و بر اساس استراتژی کنونی سازمان مان مورد ارزیابی قرار دادیم، همچنین جدولی را برای نقاط قوت و ضعف داخلی سازمان تنظیم کردیم.

شرفی ادامه داد: علاوه بر این برای نواحی ۴ گانه استراتژی های مختلفی در نظر گرفتیم و جدولی برای این نواحی طراحی کردیم تا استفاده از نقاط قوت و تبدیل تهدیدها به فرصت بر اساس آن صورت گیرد. در مرحله بعد جدولی برای همکاری با شرکای اجتماعی شهرداری منطقه طراحی کردیم و سازمان‌های همکار و شرکای اجتماعی در سطح منطقه را شناسایی کردیم و فعالیت های مشترک ابلاغی سازمان ما با دیگر سازمان‌ها به صورت مشارکتی انجام که از موازی‌کاری جلوگیری می شود.

شهردار منطقه ۱۰ در پایان خاطرنشان کرد: اپلیکیشن خدمات اجتماعی نیز شبیه‌ ماتریس است و در آن ادارات تخصصی و وظایف آنها دسته‌بندی شده و اقداماتی که می توانند انجام دهند در آن آورده می‌شود. یه طوری که شهروندان از اقداماتی که صورت می‌گیرد، مطلع می‌شوند. 

انتهای پیام/

۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 23222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =