رویکرد شهرداری تهران برخلاف ادوار قبل توجه همزمان به کالبد، روح شهر و شهروندان  است

مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: نتیجه تغییری که در سیاستگذاری در حوزه فرهنگ و توجه به روح شهر داده شده در کوتاه‌مدت مشخص نمی‌شود و بعد از چند سال به بار می‌نشیند.

حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران در حاشیه بازدید از نمایشگاه تهران ۱۴۰۱؛ شهرهای خواهر خوانده و توانمندی های مدیریت شهری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، اظهار کرد: عملکرد مدیریت شهری را نمی‌توان در این بازه زمانی قضاوت کرد اما می توان درباره رویکرد مدیریت شهری نظر داد که رویکرد درستی در این دوره انتخاب شده است. تغییری که در سیاستگذاری در حوزه فرهنگ داده می شود نتیجه اش در کوتاه مدت مشخص نمی شود و بعد از چند سال به بار می نشیند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران افزود: رویکرد شهرداری تهران از توجه صرف به کالبد شهر به توجه همزمان به کالبد و روح شهر و شهروندان تغییر کرده است و این رویکرد مبارک خواهد بود. در خصوص توجه به روح شهر تجارب قدیمی در شهرداری وجود نداشته اما این موضوع در این دوره در دستور کار قرار گرفته است و این رویکرد در مهمترین بخش عملکردی شهرداری در حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی درحال تبیین است.

وی درباره عملکرد اداره کل سلامت در این دوره توضیح داد: در اداره کل سلامت نیز توجه به حال دل شهروندان مدنظر است. برای ما مهم است که حال شهروندان خوب باشد و در عین حال هر چیزی که حال مردم را بد می کند را چالش حوزه سلامت می دانیم.

صاحب با تاکید بر اینکه تغییر رویکرد را اعمال و سه اولویت را در این مسیر در نظر گرفتیم، عنوان کرد: توجه به شبکه‌ های اجتماع محور و توسعه کمی و کیفی آنها، پیگیری سیاست تبعیض مثبت برای مناطق محروم و شهروندان نیازمند و بازتعریف خدمات سلامت برای این قشر به صورتی که برخی از خدمات رایگان یا دارای تخفیف برای آنها باشد و تاکید بر بحث جمعیت و فرزند آوری که به طور جدی در دستور کار اداره کل سلامت قرار گرفته و در قرار گاه سلامت نیز دنبال می شود، این اولویت ها را تشکیل می دهند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران در پایان با اشاره به نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی‌های مدیریت شهری تهران خاطرنشان کرد: در غرفه های معاونت امور اجتماعی و فرهنگی فضای کافی برای ارائه برنامه ها، سیاست ها، خدمات و رویکردها وجود ندارد و تصاویری که ارائه می شود گویای عملکرد کامل ادارات این معاونت نیست چرا که در بخش های فرهنگی و هنری جنس کار مانند بخش فنی نیست که با ماکت ماشین آلات قابلیت ارائه داشته باشد و در واقع ارائه برنامه های فرهنگی نیازمند روش‌های متفاوتی است.

انتهای پیام/

۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷
کد خبر: 23275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =