۶ دستگاه پمپ برای موتورهای آتش‌نشانی تا ۲ ماه آینده وارد می‌شود

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: طبق استاندارد جهانی باید هر ۷۵ متر در معابر شهری، شیرآلات هیدرانت قرار گیرد. شهر تهران تقریباً ۱۰ هزار عدد شیرآلات لازم دارد.

قدرت الله محمدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی‌های مدیریت شهری در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی یکی از مهم‌ترین سازمان‌های ایجادکننده ایمنی و امنیت شهروندان است، افزود: سازمان آتش‌نشانی با جان و مال مردم در ارتباط است. بخشی از دستاوردهای سازمان آتش‌نشانی در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته اما بخشی از تجهیزات به علت بزرگی، امکان استقرار در غرفه را نداشت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره موتورهای آتش‌نشانی گفت: این وسایل جزو تجهیزات ضروری شهر به ویژه در مناطق مرکزی نظیر بازار و … هستند. خودروهای آتش‌نشانی امکان ورود به معابر بازار و همچنین بافت‌های فرسوده را ندارند از همین جهت موتورهای آتش‌نشانی‌ می‌توانند به محل حوادث مراجعه کنند.

محمدی در ادامه اضافه کرد: این موتورها می‌تواند از گسترش حادثه تا زمان ورود نیروها و تجهیزات آتش‌نشانی جلوگیری کنند. حضور این موتورها حدود ۵۰ درصد کار را تا زمان رسیدن نیروهای عملیاتی جلو می‌برد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۶ دستگاه تهیه شده اما پمپ این موتورها وارداتی و تحریم است، عنوان کرد: البته تا دو ماه دیگر پمپ این ۶ دستگاه موتور آتش‌نشانی وارد کشور خواهد شد تا این تعداد موتور به چرخه عملیاتی سازمان آتش‌نشانی اضافه شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره شیرآلات هیدرانت، بیان کرد: طبق استاندارد جهانی باید هر ۷۵ متر در معابر شهری، شیرآلات هیدرانت قرار گیرد. شهر تهران تقریباً ۱۰ هزار عدد شیرآلات لازم دارد. سالانه به کمک اداره آب و فاضلاب ۲ هزار عدد شیر هیدرانت باید در سطح شهر نصب شود. نصب این شیرها به تسریع اطفای حریق کمک می‌کند و به بیانی دیگر سرعت را ۱۰ برابر خواهد کرد.

محمدی در پایان اعلام کرد: سازمان آتش‌نشانی در ۲۱ تیر ۱۴۰۱، پنجمین همایش و نمایشگاه بین المللی خدمات ایمنی شهری را در هتل المپیک برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/

۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۴
کد خبر: 23301

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =