همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران  کمک به اقتصاد ملی کشور است

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: کاهش زمان پروانه ساخت در تهران تاثیر زیادی در فضای سرمایه‌گذاری کشور دارد.

به گزارش خبرنگار شهر، حسین سلاح ورزی در همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران ضمن قدردانی از مدیریت شهری بابت برگزاری چنین همایشی گفت: این همایش نه تنها برای معرفی فرصت ها و ظرفیت هایی که برای سرمایه گذاری در شهر تهران وجود دارد، بلکه  به دلیل اینکه در طول 10 سال گذشته به دلیل شرایط حاکم بر اقتصاد کشور، نرخ تشکیل سرمایه ناچیز بوده و حتی در سال های اخیر استهلاک از سرمایه گذاری پیشی گرفته است، لذا برگزاری آن بعنوان شروع سرمایه گذاری و مشارکت  در سرمایه گذاری در شهر تهران می تواند کمک به اقتصاد ملی کشور کند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «فضای سرمایه گذاری را امن کنیم  تا سرمایه گذاری خارجی در کشور اتفاق بیفتد»، افزود: امنیت سرمایه گذاری در ایران با دو مشکل مواجه بوده است، اول اینکه  اقتصاد پیش بینی پذیر نبوده و سرمایه گذاران به سختی می توانستند در  طرح ها حضور پیدا کنند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: دومین مساله نگرانی هایی است که در رابطه با محترم شمردن مالکیت خصوصی مطرح است. اگر پیش بینی پذیر کردن اقتصاد در حوزه اختیارات شهرداری تهران نیست اما امیدواریم که در سال های پیش رو این اتفاق در سطح کلان اقتصاد کشور روی دهد و وضعیت اقتصاد بهتر و پیش رو باشد.

وی با اشاره به اینکه ازمجموعه مدیریت شهری انتظارداریم تا بحث وفای به عهد و محترم شمردن قرارداد ها و مالکیت خصوصی را نیز ترویج کنند که نکته مهمی در سرمایه گذاری و تحکیم مشارکت است، بیان کرد: نکته دیگر این است که اگرچه به نظر می رسد در کشور موضوع سرمایه گذاری مرتبط با موضوع جذابیت و سود آوری پروژه ها از یکسو و سازگاری با تامین مالی پروژه هااست اما واقعیت این است که  موضوعات دیگری نیز در فضای سرمایه گذاری اهمیت دارد. مهمترین نکته سهولت فضای کسب و کار و  فضای مقرراتی است. قبل از عید شهردار تهران اعلام کرد زمان صدور مجوزها  در شهرداری کاهش یافته است. این نکته  مهمی است که می تواند اشتیاق برای سرمایه گذاری درشهر تهران را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه کاهش زمان صدور پروانه ساخت در تهران نه تنها در حوزه شهر سازی بلکه در اقتصاد کشور نیز تاثیر گذار است، تاکید کرد:  اگر شهرداری تهران در بهبود فضای کسب و کار و کاهش مقررات دست و پا گیر در فضای سرمایه گذاری کشور پیش قدم باشد، تاثیر مثبتی بر امور دارد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در این زمینه نقش شورای شهر می تواند تاثیرگذارباشد. شورای شهر به عنوان نهاد سیاستگذاری شهرداری ها هم نقش قانون گذار دارد و می تواند با وضع مقررات اضافه باعث کند شدن فرایند سرمایه گذاری و هم با کاهش مقررات دست و پا گیر زمینه تسریع در سرمایه گذاری ها را فراهم کند.

انتهای پیام/

۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 23397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =