رونمایی از طرح‌های محیط زیستی و مشارکتی منطقه ۱۴ در نمایشگاه «تهران ۱۴۰۱»

طرح های محیط زیستی و مشارکتی منطقه ۱۴ همزمان با برپایی نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و توانمندی های مدیریت شهری تهران، با حضور مدیران ارشد شهرداری و فرماندار تهران رونمایی شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴؛ رونمایی از "مواد نانو پاک کننده مخازن زباله" به عنوان دستاورد منطقه۱۴ در حوزه محیط زیست و خدمات شهری ، با حضور حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در غرفه منطقه در نمایشگاه تهران ۱۴۰۱ انجام شد.

شهردار منطقه ۱۴ در توضیح این اختراع گفت: باهدف حل مشکلات زیست محیطی و ارائه خدمات بهینه به شهروندان با نظر به  اینکه یکی از مشکلات حوزه شهری، شست‌وشوی مخازن زباله بود که آب زیاد صرف می شد،با کمک فعالان محیط زیست و تیم متخصص کارشناسی یک نوع ماده نانو برای شست‌وشوی مخازن ایجاد شد .

محمدامین سالاری پور با اشاره به اینکه حدود یک ماه است که از این مواد برای شست‌وشوی مخازن زباله و حتی جداول و المان‌های شهری منطقه استفاده می‌ شود، ادامه داد: استفاده از این مواد نانو که در مرحله ثبت اختراع است، موجب صرفه‌جویی در مصرف زمان، آب مصرفی شده و همچنین تا چند ماه مانع از چسبندگی مجدد جرم‌ها به سطوح فلزی می‌شوند.

رونمایی از کتاب سرمایه گذاری و برنامه های منطقه۱۴

کتاب فرصت های سرمایه گذاری ۱۴۰۱ منطقه۱۴ نیز در نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهری با حضور میثم مظفر عضو شورای شهر و قاسم محمد طهرانی فرماندار تهران رونمایی شد.

محمد امین سالاری پور شهردار منطقه با اشاره به شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه که در اختیار سرمایه‌گذاران و شهروندان منطقه قرار می‌گیرد، گفت: در این کتابچه موضوعات در حوزه‌های مشارکتی، شهرسازی، املاک، کاربری‌ها و ظرفیت‌های منطقه شناسایی و مشخص شده تا با حضور و همیاری آنها سرانه‌های عمومی و مورد نیاز شهروندان در این بخش از پایتخت افزایش یابد.

وی با اشاره به اهداف مدیریت شهری برای ارائه خدمت بیشتر و کیفی‌تر به شهروندان افزود: تصمیم و تلاش مدیریت شهری منطقه برای اجرای بیشتر پروژه‌های مشارکتی و افزایش سرانه‌های فرهنگی و مفرح است و منطقه ۱۴ در افق چشم انداز، منطقه‌ای مردم محور با جلب مشارکت‌های مردمی به ویژه نخبگان خواهد بود.

انتهای پیام 

۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 23403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =