نمایشگاه زمینه الگوبرداری و بومی‌سازی اقدامات را در بین مناطق مختلف شهرداری فراهم کرده است

شهردار منطقه ۸ تهران گفت: کلانشهرهای حاضر در نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و توانمندی‌های مدیریت شهری، این فرصت را در اختیار دارند که از دستاوردهای ام‌القرای جهان اسلام الگوبرداری کنند.

فاطمه تنهایی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با اشاره به برگزاری نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی‌های مدیریت شهری تهران اظهار کرد: من به عنوان یکی از خادمان مردم در شهرداری از بسیاری از خدمات و عملکرد معاونت ها، سازمان ها و شرکت ها به این میزان اطلاع نداشتم. نمایشگاه فرصتی را ایجاد کرد که از وضعیت عملکرد دیگر مجموعه‌های شهرداری نیز آگاهی پیدا کنیم.

شهردار منطقه ۸ تهران با بیان اینکه مهمترین نکته نمایشگاه تبادل تجربیات بین بخش‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: بازدیدهایی که از غرفه‌های سایر مناطق داشتیم این زمینه را ایجاد کرد که با الگوبرداری، بومی‌سازی اقدامات این مناطق را در دستور کار قرار دهیم و متناسب با شرایط منطقه، این الگوها را اجرایی کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: نمایشگاه فضایی برای ارائه گزارش عملکرد مصور فراهم کرده و نمایش اقداماتی است که نیروهای پر تلاش مناطق ۲۲گانه، معاونت ها، سازمان ها و شرکت ها انجام می‌دهند. ما می توانیم در این بازدیدها با عملکرد بخش های مختلف شهرداری آشنا شویم.

تنهایی با بیان اینکه مهمترین دستاوردهای این نمایشگاه در وهله اول برای بهره‌برداری توسط مدیران شهری کلانشهرهاست، تصریح کرد: تهران به عنوان پایتخت ام القرای جهان اسلام در این نمایشگاه، فضایی را در اختیار قرار می دهد که کلانشهرها از اقدامات پایتخت الگو بگیرند. شهرها می توانند بومی سازی دستاوردهای تهران را در برنامه‌ریزی‌ها خود لحاظ کنند.

وی افزود: مجموعه‌ای از بخش‌های مختلف در این نمایشگاه در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و بهترین فرصتی است که نهادهای خارج از شهرداری می توانند از دستاوردهای آن بهره مند شوند.

شهردار منطقه ۸ تهران با بیان اینکه شهرداری در رسانه‌ها غریب واقع شده است، گفت: معمولا عملکرد شهرداری تهران در رسانه‌ها مورد توجه قرار نمی گیرد. ما همواره اعلام می‌کنیم که شهرداری در حال تلاش است و امروز نمایشگاه زمینه ای را فراهم کرده که مردم با مراجعه به این محل بتوانند به صورت مصور با این عملکرد آشنا شوند.

وی پایین بودن سرانه فضای سبز را یکی از معضلات منطقه ۸ تهران عنوان کرد و افزود: یکی از اقدامات صورت گرفته در این منطقه در ۹ ماه اخیر احداث دو پوستان بود که تا یک ماه آینده به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

تنهایی با اشاره به راه اندازی تصفیه خانه جهت آبیاری فضای سبز در منطقه، یادآور شد: با ایجاد این تصفیه خانه ۶ محله منطقه از فرصت آبیاری فضای سبز بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: شاید مناطق نتوانند عملکرد خود را در طول این مدت در غرفه ها در معرض بازدید عموم قرار دهند و باید این دستاوردها در قالب موشن گرافی، کتابچه، عکس و تلویزیون های شهری به نمایش گذاشته شود.

شهردار منطقه ۸ تهران با تأکید بر راستی آزمایی عملکردها خاطرنشان کرد: ما وقتی از اقدامات در پروژه تصفیه خانه مسیل باختر سخن می گوییم شاید مردم این عملکرد را احساس نکنند اما با مراجعه به نمایشگاه می توانند با تماشای تصاویر و فیلم‌های این پروژه، از تلاش منطقه ۸ در این زمینه اطلاع پیدا کنند.

انتهای پیام/

۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲
کد خبر: 23476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =