اجرای آثاری از درویش خان در فرهنگ‌سرای ارسباران

مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری با مشارکت فرهنگ‌سرای ارسباران برنامه «درویشانه» را با اجرای آثاری از درویش خان برگزار می‌کند.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، «درویشانه» عنوان کنسرتی از آثار درویش خان است که با تک‌نوازی تار امیر شریفی در روز جمعه ۲۴ تیر ساعت ۱۹ در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.

این کنسرت که «درویشانه» نام دارد، اجرایی در بستر موسیقی دستگاهی ایران است که در آن امیر شریفی به تک‌نوازی تار می‌پردازد. این اجرا که بر مبنای برخی آهنگسازی‌های بی‌کلام درویش‌خان تنظیم شده است، در لحظاتی با رجوع به برخی نواخته‌های به جا مانده از این استاد بزرگ در صفحات دوره قاجار به دنبال به نمایش گذاشتن این سبک فاخر است. 

امیر شریفی درباره این کنسرت می‌گوید: این نوبت اثری چندلایه است که در آن از سویی شاهد اجرای برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد و شاخصِ نوازندگی درویش خان و از سوی دیگر شاهد ارائه تأویل و تفسیر مجری از قطعاتِ سازی به جامانده از این استاد بزرگ هستیم. در کنار آثار درویش خان به منظور ایجاد تنوع در بافت و حس‌آمیزی، در پیوند با قطعاتِ درویش خان یک قطعه از ساخته‌های خودم و سه تصنیف از تصانیف قاجاری نیز اجرا خواهد شد.

ورود به این کنسرت برای علاقه‌مندان آزاد است. فرهنگ‌سرای ارسباران در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا واقع شده است. 

انتهای پیام 

۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 23523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =