ادامه تلاش‌های مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح برای اخذ گواهینامه ایزو ۱۷۰۲۵

تیمی ۹ نفره از کارشناسان مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران، از کارخانه سیمان انارک واقع در شهرستان دلیجان بازدید میدانی به عمل آوردند.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، رئیس مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران، بازدید کارشناسان این مرکز از کارخانه سیمان انارک دلیجان را در راستای تلاش های مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح با هدف احراز صلاحیت اخذ گواهینامه ایزو ۱۷۰۲۵ دانست و خاطرنشان ساخت: طی این بازدید یک روزه علاوه بر بررسی میدانی فرآیند تولید سیمان، فعالیت آزمایشگاه های کارخانه سیمان انارک دلیجان مورد مشاهده و ارزیابی قرار گرفت تا تجربیات فنی این واحدها در زمینه دستیابی به گواهینامه ایزو ۱۷۰۲۵ به اشتراک گذاشته شود.

به گفته آرش گوهری، انجام آزمایشات فیزیکی و شیمیایی سیمان مطابق با استانداردهای ملی ایران و رهنمودهای تصریح شده در استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ از دیگر برنامه های این بازدید بود که ضمن بازآموزی و انتقال درس آموخته های فنی به کارشناسان مرکز مطالعات ژئوتکنیک، مسیر دستیابی مرکز به گواهینامه یادشده را هموارتر خواهد ساخت.

گفتنی است؛ استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵، استانداردی بین المللی و تخصصی ویژه آزمایشگاه های آزمون و کالیبراسیون بوده و به احراز صلاحیت این واحدها می پردازد. مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح، پیش از این موفق به دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ شده است.

انتهای پیام 

۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 23618

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =