منطقه ۱۷ الگوی ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت:رویکرد شهردار منطقه ۱۷ فرهنگی و اجتماعی است و نگاه مثبتی به این حوزه دارد. نگاه به مدیریت شهری باید اجتماعی و فرهنگی باشد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷،جلسه برنامه های اوقات فراغت و نشاط شهروندان با حضور رضا شنگی شهردار منطقه ۱۷، نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، سرهنگ تیموری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حبیب بن مظاهر، معاونین، شهرداران نواحی و جمعی از مدیران شهری در سالن کنفرانس شهرداری برگزار شد.

در این جلسه برخی معاونین، شهرداران نواحی و مدیران شهری منطقه در خصوص مسائل و موضوعات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی منطقه صبحت کردند و بحث و تبادل نظر شد.

رضا شنگی شهردار منطقه در این جلسه گفت: موضوعات فرهنگی پیچیدگی های خاص خود را دارد و موضوعات مختلف دارد و با ماموریت های مختلف شهرداری متفاوت است. با توجه به وضعیت موجود در حوزه فرهنگ باید برنامه ها با درایت و برنامه ریزی شده اجرا شود تا اثرگذاری مطلوب خود در جامعه را داشته باشد.

شنگی: اخلاص در هر کاری منجربه پیروزی است

وی افزود: دشمن شبانه روز در حال تلاش در این حوزه است. در این خصوص باید از فرهنگ دفاع مقدس یاد کنیم که اگر در هر کاری اخلاص وجود داشته باشد، اثرگذاری آن از تمام اقدامات دشمن بیشتر است و پیروزی از آن اسلام است.

تعامل بسیار خوب بین دستگاهی در منطقه ۱۷

شهردار منطقه با اشاره به اینکه در زمینه فرهنگ اقدامات ارزشمندی در سطح منطقه انجام شده است، تصریح کرد: البته جای کار بیشتری نیز دارد. یکی از اقدامات بسیار خوبی که در منطقه ۱۷ انجام می شود، تعامل بسیار خوب بین دستگاهی است .ما با تمام دستگاه های خدمت رسان منطقه و گروه های مردمی و مرجع، ارتباط خوبی برقرار کرده ایم که باعث شده ظرفیت های مختلف پای کار مباحث فرهنگی بیایند.

شنگی اظهار کرد: همه برای یک هدف تلاش می کنیم و شاهد اتفاقات خوبی در منطقه هستیم. سطح مشارکت مردمی منطقه ۱۷ در شهر تهران نمونه است. موضوعات محرومیت زدایی و اشتغال در دستور کار قرار دارد و اتفاقات خوبی افتاده است. برنامه های خوب و متنوعی برای اوقات فراغت در حوزه اجتماعی با هماهنگی سپاه منطقه دیده شده است.

منطقه ۱۷ پیشرو در فعالیت های فرهنگی

وی با اشاره به حجم برنامه هایی که در منطقه انجام می شود افزود: در این خصوص نیازمند کمک و مساعدت کمیسیون فرهنگی شورای شهر هستیم. منطقه ۱۷ اقدامات خوبی در زمینه های فرهنگی انجام داده است. در حوزه زیرساخت ها علی رغم تلاش های بسیار اما دچار مشکل هستیم و اعتبارات جوابگوی مرمت و بازسازی را نمی دهد و نیازمند کمک در این زمینه هستیم.

در ادامه معدنی پور با اشاره به ویژگی های مهم منطقه ۱۷ گفت: از ویژگی های مهم منطقه ۱۷ وجود بقعه مبارک امامزاده حسن(ع)، تقدیم ۴ هزار شهید گرانقدر که منطقه را به دارالشهدا مزین کرده، وجود مجموعه های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی از جمله فرهنگسرای حاج قاسم است.

معدنی پور: از ویژگی های منحصر به فرد منطقه ۱۷ وجود شهردار بومی است

وی افزود: از دیگر ویژگی های این منطقه وجود نهادهای فعال و مذهبی، شهروندان شهید پرور و فرهنگی است. همچنین وجود پرسنل خدوم در منطقه و شهردار بومی از دیگر ویژگی های منطقه ۱۷ است که به نظر بنده وجود شهردار بومی از ویژگی های منحصر به فرد منطقه است.

معدنی پور تصریح کرد: منطقه ۱۷ در کنار ویژگی های بسیار خوبی که دارد، دچار چالش های بسیاری نیز است که وجود بافت های فرسوده و تراکم جمعیت از این جمله هستند. پروژه های خوبی در سطح منطقه وجود دارد که حاصل تلاش های شهردار بومی منطقه است که نیازهای منطقه را می شناسد و این از نقاط قوت منطقه است.

وی افزود: از شهردار منطقه به دلیل اهتمام ویژه ای که به حوزه فرهنگی و اجتماعی دارد، تشکر می کنم. بحث تقویت ناحیه محوری که شهردار منطقه به آن تاکید داشتند، بنده نیز به این موضوع قائل هستم. اقدامات در شهر تهران باید سطح بندی شود و در حوزه مدیریت شهری باید از بزرگترین تا کوچکترین واحد شهری مدنظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در چند سال گذشته مورد بی مهری قرار گرفته، بحث مدیریت محله بوده است و در ادامه مسیر خود، از راه خود خارج شده است. در شورای ششم تمام تلاش خود را درباره بحث شورایاری ها کرده ایم. ما واقف بر این هستیم که نباید مدیریت محل مغفول بماند.

معدنی پور گفت: باید از ظرفیت محلات مثل بسیج و مردم استفاده کنیم. هدف ما حفظ مشارکت مردم در محلات است، البته مشارکت دستگاه های مردمی هم نوعی مشارکت است. یکی از موضوعاتی که از ابتدای دور ششم شورا دنبال کردیم این بود که مجموعه های ورزشی در سطح مناطق در اختیار مناطق قرار گیرد.

رویکرد شهردار منطقه ۱۷ به مباحث فرهنگی و اجتماعی مثبت است

وی افزود: یکی دیگر از مطالبات بنده این است که اعتبارات حوزه بانوان باید صرف همین حوزه شود. خداروشکر رویکرد شهردار منطقه ۱۷ فرهنگی و اجتماعی است و نگاه مثبتی به این حوزه دارد. نگاه به مدیریت شهری باید اجتماعی و فرهنگی باشد، چراکه اگر حتی زیرساخت ها هم ایجاد شود اما فرهنگ سازی نشود، کار بیهوده ای است.

معدنی پور با اشاره به گروه های جهادی تصریح کرد: از اینکه گروه های جهادی در این منطقه فعال هستند خوشحالم. یکی از نیازهای منطقه ۱۷ بحث محرومیت زدایی است که باید به درستی مورد توجه قرار گیرد. خیلی خوب است که منطقه ۱۷ در خصوص توانمندسازی زنان سرپرست طرح پایلوت دارد.

منطقه ۱۷ الگوی ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شواری شهر اظهار کرد:منطقه ۱۷ بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرده است و مردم این منطقه سبک زندگی شهدایی دارند. باید الگوی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از این منطقه خارج شود و در همه مناطق جاری شود و ما نیز کمک خواهیم کرد. این منطقه می تواند در ترویج سبک ایرانی اسلامی الگو ارائه دهد،چراکه خانواده های بسیار مستحکمی در این منطقه هستند.

وی گفت: این منطقه دچار کمبود فضاهای فرهنگی و اجتماعی و ورزشی است که ما در این زمینه حتما کمک خواهیم کرد. امسال بودجه این حوزه در منطقه ۱۷، ۷ برابر شده است و ان شالله در آینده نیز همین رویه ادامه خواهد داشت.

پس از این جلسه معدنی پور به همراه شهردار، جمعی از معاونین، شهرداران نواحی و مدیران شهری منطقه با خانواده شهید مدافع حرم مسعود عسگری دیدار و مزار شهدای گمنام ابوذر و بهاران را زیارت کردند. همچنین از برخی مراکز فرهنگی و ورزشی منطقه نیز بازدید کردند.

انتهای پیام/

۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 23642

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =