جشن مردمی حافظان حجاب، دختران ولایت عشق برگزار شد

در همایش مردمی حافظان حجاب از ۲۷۰ دختر نوجوان و جوان محجبه تهرانی که چادر را به عنوان حجاب خود انتخاب کرده بودند به مناسبت روز عفاف و حجاب تجلیل شد .

به گزارش شهر، حجت الاسلام جواد صادق زاده در همایش مردمی جشن حافظان حجاب که با حضور گسترده دختران جوان تهرانی در تالار استاد شهریار بوستان ولایت برگزار شد از هیئت فرهنگی مذهبی دختران ولایت عشق که با انجام کارهای فرهنگی موفق شدند، از میان بیش از ششصد دختر عضو این هیئت ، تعداد ۲۷۰ نفر را تشویق و تقدیر و تشکر شد .

رئیس مرکزفعالیتهای دینی شهرداری تهران ضمن اعلام حمایت کامل شهرداری تهران از سازمان های مردم نهاد همچون این هیئت گفت : هیئتی مردمی و خودجوش  قریب ۱۲ سال کار فرهنگی و تربیتی بالاخص در حوزه دختران و در کلانشهر تهران انجام می دهد . قطعا کارهای فرهنگی از طریق زور و اجبار جواب نمی دهد همانطور که خداوند در آیه۷۱ سوره توبه، فلسفه امر به معروف و نهی از منکر را دوستی و محبت قرار داده است .   

مشاور شهردار تهران با اشاره به این مطلب که حجاب و عفاف در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی اهمیت اساسی دارد، هدف از برپایی این همایش را تشویق و ترغیب دختران به انتخاب حجاب چادر بیان کرد و گفت: این دختران به انتخاب خود و با تحقیق و مطالعه درباره اهمیت حجاب در زندگی این نوع پوشش را انتخاب کرده اند.

ایشان ضمن تبریک روز عفاف و حجاب گفت: اولین و مهمترین ویژگی این جمع در برخورد اول، مهربانی و رفتار محبت آمیز مسئولان هیئت است و یکی دیگر از ویژگیهای ارزشمند این هیئت، مشارکت اجتماعی و حرکت خود جوش از متن مردم است و همه مجموعه های فرهنگی در شهرداری تهران آماده کمک به توسعه و گسترش این مجموعه های غیر دولتی و مردم نهاد هستند .  

مشاور شهردار تهران با اشاره به اینکه چادر بهترین و کامل ترین نوع حجاب است با ذکر آیاتی از قرآن کریم در این رابطه یادآور شد : برای دعوت به حجاب،‌ از راه هایی همچون برگزاری چنین همایش های مردمی و استفاده از ظرفیت بزرگ هیئات مذهبی و مساجد و سرای محلات و تشویق جوانان به رعایت حجاب میتوان استفاده کرد.

گفتنی است این مراسم با اجرای چندین نوبت همخوانی سرود توسط دختران ، توزیع بسته فرهنگی و ...همراه بود. در پایان این همایش نیز با اهدای جوایزی از ۲۷۰ دختر نوجوان و جوان تهرانی تقدیر شد .

انتهای پیام 

۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 23644

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =