۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
کد خبر: 2365

مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب:

کرونا، درآمدهای «شهر آفتاب» را تا ۸۰ درصد کاهش داد

شرکت های دانش بنیان برای حضور در شهرآفتاب ۵۰ درصد تخفیف دارند
کرونا، درآمدهای «شهر آفتاب» را تا ۸۰ درصد کاهش داد

شهر: ویروس کرونا از کوچکترین تا بزرگترین بخش‌های اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده و به گونه‌ای سبب شده تا درآمدهای مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب به میزان ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده و نزدیک به ۶ ماه است که هیچ نمایشگاهی در آنجا برگزار نشده است.

محمدرئوف قادری، مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در گفتگو با خبرنگار شهر، درباره اینکه آیا برآوردی از زیان ناشی از شیوع ویروس کرونا به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب انجام شده، بیان کرد: شهر آفتاب هم مانند همه نهادهای شهرداری تهران زیان دید؛ چرا که نزدیک به ۶ ماه هیچ نمایشگاهی در این مجموعه برگزار و عملا کار اجرایی در حوزه نمایشگاهی انجام نشد.

به گفته او؛ ویروس کرونا سبب شد تا چیزی در حدود ۸۰ درصد درآمدهای نمایشگاه شهر آفتاب کاهش پیدا کند، موضوعی که البته درباره همه مجموعه‌های نمایشگاهی کشور رخ داده است. نکته مهمتر اینکه شرایط به گونه‌ای است که هزینه‌های نمایشگاه سر جای خود باقی است و حتی افزایش هم داشته اما هیچ درآمدی ایجاد نشده است.

قادری ادامه داد: دولت اعلام کرد که یکسری حمایت‌ها قرار است اجرایی شود اما این نوع کمک ها که اغلب وام هستند به میزانی نیست که حتی کوچکترین بخش هزینه‌های مجموعه نمایشگاه شهر آفتاب را پوشش دهد.

مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، همچنین از حمایت این مجموعه از مجریان نمایشگاهی خبر داد و گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی نمایشگاه‌ها، مجموعه شهر آفتاب از طرح‌هایی برای حمایت از غرفه‌داران و مجریان نمایشگاهی تدوین کرد که یکی از مهمترین آنها این بود که قیمت‌ها به میزان تورم افزایش پیدا نکرد. همچنین به شرکت‌های دانش بنیان که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی شوند تا ۵۰ درصد تخفیف داده می‌شود.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
کد خبر: 2365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =