طرح رفیوژ سبز در خیابان شهید باهنر نیاوران اجرا می‌شود

اجرای رفیوژ میانی خیابان شهید باهنر حدفاصل میدان نیاوران تا سه راه یاسر در راستای توسعه کمربند سبز شمیران و همخوانی معابر شهری با وضعیت اقلیمی آن‌ در آستانه عید غدیر خم آغاز می شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، حمید رضا حاجوی شهردار این منطقه اعلام کرد: مراسم کلنگ زنی طرح رفیوژ سبز به مناسبت هفته امامت و ولایت و در آستانه عید غدیر خم، با حضور حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران و دیگر مدیران شهری ساعت ۱۰ صبح یکشنبه ۲۶ تیر ماه در میدان شهید باهنر (نیاوران) انجام می شود.

او تصریح کرد: در راستای توسعه فضای سبز شمال تهران و با توجه به اینکه در سنوات گذشته همواره به علت جذابیت مالی برای سوداگران صنعت ساخت و ساز، باغ های شمیران و فضای سبز آن دچار آسیب شده یا از بین رفته اند، طرح احداث رفیوژ سبز در سرتاسر مسیر دو طرفه خیابان شهید باهنرجهت ساماندهی فضای بصری و ایمن سازی مسیر عبوری خودروها از روز یکشنبه اجرایی خواهد شد.

حاجوی افزود: این طرح به طول قریب ۳ کیلومتر و با برآورد هزینه ۱۰۰ میلیارد ریال شامل احداث بیش از ۵ کیلومتر جدول بتنی ۶۰ سانتیمتری، لوله گذاری جهت آبیاری، نصب چراغ های روشنایی و کاشت گونه های مختلف گیاهی خواهد بود.

گفتنی است؛ این طرح پیش از این نیز در خیابان شریعتی حدفاصل میدان قدس تا پل شهید آیت اله صدر اجرا و مورد استقبال شهروندان قرار گرفته بود.

انتهای پیام 

۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 23791

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =