۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 2385

نائب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌های شهر تهران:

اصل شورایاری زیر سوال نرفته است

دو نوبت در مجلس دهم برای انتخابات شورایاری‌ها اقدام شد که به نتیجه نرسید
 اصل شورایاری زیر سوال نرفته است

شهر: اصل شورایاری به عنوان نهاد مردمی که در سطح شهر کار داوطلبانه انجام می‌دهد و کاملا یک انجمن غیر سیاسی و غیرانتفاعی است، زیر سوال نرفته است. 

سید آرش حسینی میلانی، نائب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌های شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، درباره رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو انتخابات شورایاری‌ها گفت: رأی‌ای که دیوان عمومی عدالت اداری صادر کرده، مبتنی بر این است که از این پس، برگزاری انتخابات برای شورایاری‌ها با شکل فعلی مجاز نیست.

حسینی میلانی ادامه داد: اصل شورایاری به عنوان نهاد مردمی که در سطح شهر کار داوطلبانه انجام می‌دهد و کاملا یک انجمن غیر سیاسی و غیرانتفاعی است، زیر سوال نرفته است. 

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به برخی تفسیرها و روایت‌هایی که از حکم دیوان عدالت اداری شده است، بیان کرد: برخی برداشت‌ها و اظهارنظرها این بود که شورایاری منحل شده و بعضی از روزنامه‌ها هم این برداشت را تیتر زدند که شورایاری به پایان رسیده است که این موضوع درست نیست. شورایاری در این دوره کار خود را همچنان ادامه دارد.

حسینی میلانی با بیان اینکه برگزاری انتخابات آتی شورایاری‌ها باید با سازوکاری قانونی با همکاری مجلس انجام شود، گفت: در سال‌ها و دوره‌های قبل هم اقدامات و همکاری‌هایی برای رفع این نقیصه و حل همیشگی موضوع انجام شد اما متاسفانه به نتیجه نرسید اما تصویب این موضوع بیش از هر چیز، وابسته به این موضوع است که جو سیاستگذاری در مجلس چگونه باشد. 

او افزود: دستکم دو نوبت در مجلس دهم برای موضوع انتخابات شورایاری‌ها اقدام شد که متأسفانه به نتیجه نرسید و در دوره جدید هم باید حداکثر همراهی و همکاری بین مجموعه مدیریت شهری و مجلس ایجاد شود تا مشکل قانونی انتخابات شورایاری‌ها حل شود.

نائب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌های شهر تهران در مورد مدت زمان باقیمانده فعالیت دوره پنجم شورایاری‌ها گفت: انتخابات دوره پنجم شورایاری‌ها مرداد ماه سال گذشته برگزار شد. مدت فعالیت آنها هم یک دوره چهار ساله است که به این ترتیب شورایاری‌ها در دوره پنجم تا سال ۱۴۰۲ به فعالیت خود ادامه می‌دهند. برای حل مشکل قانونی نیز در حال بررسی موضوع همکاری با نمایندگان مجلس هستیم.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 2385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =