جشنواره فیلم شهر دریچه‌ای برای نشان دادن چالش‌های شهر است

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم شهر دریچه‌ای است که از نگاه یک هنرمند به چالش‌های شهری نگاه کنیم.

محمد امین توکلی زاده در حاشیه مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر امشب در پردیس سینمایی ملت به طور رسمی آغاز به کار می کند. این جشنواره دارای بخش های مختلفی است و به مدیریت شهری کمک می کند تا موضوعات شهری را از نگاه یک هنرمند نگریسته شود.
وی با بیان اینکه هنرمندان می توانند در آثار خود مسائل شهری را به چالش بکشند، افزود: فیلم و سینما همچنین این فرصت را فراهم می کند تا  فرصت های شهری با بیان درست در معرض دید مخاطبان قرار گیرد.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: در این دوره مدیریت شهری، شهردار تهران به این مساله تاکید دارد که در کنار توسعه کالبدی شهر به فکر روح شهر نیز باشیم. روح شهر نیز شهروندانی هستند که در فضاهای اجتماعی، فرهنگی و هنری معنا و موجودیت پیدا کرده و می توانند به مدیریت شهری کمک کنند تا زیست  سالم را در شهر ایجاد کند. 
وی با اشاره به اینکه جشنواره فیلم شهر با آثار هنرمندان به مدیریت شهری نشان می دهد چهره شهر از منظر آنها به چه شکل است، بیان کرد: همچنین در جهت اهداف کلان مدیریت شهری مانند ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی و ارتقای کیفیت زندگی شهروندی می تواند راهگشا باشد.
توکلی زاده تاکید کرد: استقبال می کنیم که هنرمندان با آثار خود ما را با چالش های شهر آشنا کنند و از همه مهمتر اینکه با نگاه خاص خود متوجه موضوعات مهم تهران باشند.
وی در پایان گفت: یکی از مهمترین تاثیرات هنرمندان برای شهر، این است که آنها بتوانند جاذبه های شهر را در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، تاریخی و گردشگری به جهانیان نشان دهند.
انتهای پیام/
۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹
کد خبر: 23861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =