نیاز شهروندان به بازگشت هویت در شهر/ هنرمندان در کنار آسیب‌ها، فرصت‌های شهر را نشان دهند

آیین افتتاحیه هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر با حضور معاون وزیر ارشاد، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، جمعی از مدیران شهری و هنرمندان در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ در مراسم افتتاح هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر، توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: هشتمین جشنواره فیلم شهر کار خود را آغاز کرد و امیدواریم خبرهای خوبی از این رویداد فرهنگی بشنویم.
وی ضمن قدردانی از حضور و تلاش های هیات داوران، هیات انتخاب و کاندیداهای این جشنواره افزود: اندیشمندان جامعه شناسی، شهر را به کالبد و روح شهر می شناسند و در این دوره مدیریت شهری طبق تاکید شهردار تهران در کنار کالبد شهر به روح شهر نیز باید توجه شود.
توکلی زاده ادامه داد: توجه به روح شهر به مفهوم فراموشی کالبد شهر نیست بلکه در کنار کالبد شهر نیاز دارد تا به هویت تاریخی و فرهنگی شهر نیز توجه شود.
وی بیان کرد: در این حوزه ما دستمان را به سوی سرمایه های شهر که شهروندان، نخبگان و صاحبان تفکر هستند دراز می کنیم.
معاون شهردار تهران یادآور شد: برای اینکه شهری زیست پذیر و آرام را تجربه کنیم نیاز داریم تا از حضور هنرمندان و نگاه ویژه آنها استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه هنرمندان به ما کمک می کنند تا آسیب های شهر را بهتر بشناسیم و راهکارهای خروج از آن را بهتر بیابیم، تاکید کرد: در کنار مسائل و آسیب های شهری باید فرصت های گردشگری، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی را نیز معرفی کنیم.
توکلی زاده در پایان گفت: از هنرمندان می خواهم به مدیریت شهری کمک کنند تا هم مسائل شهری و راهکارهای حل آن را در کنار فرصت هایی که در تهران وجود دارد، به مردم  و جهان معرفی کنند.
شعار هشتمین جشنواره فیلم شهر؛ تهران الگوی جهان اسلام
مجید اکبرشاهی دبیر هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر در ابتدای مراسم گفت: جشنواره فیلم شهر در آستانه برگزاری هشتمین دوره خود است؛ این جشنواره نهادیست نوپا که نیاز به حمایت همه جانبه دارد تا با مرور زمان قد بلند کند و در حوزه مدیریت شهری موثر باشد. 
وی با بیان اینکه طبق قاعده جشنواره باید سال پیش برگزار می‌شد، افزود: به علت کرونا در برگزاری این جشنواره تاخیر ایجاد شد و متاسفانه در این مدت بسیاری از عزیزان و هنرمندان را از دست دادیم که برای خانواده‌های ایشان طلب صبر می‌کنم.
وی ادامه داد: این جشنواره با مدیریت جهادی و امید به آینده و با شعار کلانشهر تهران، الگوی جهان اسلام، کار خود را در اسفند ماه سال گذشته شروع کرد و در این ماه دریافت آثار را از ایران و ۱۱۲ کشور جهان این جشنواره را آغاز کردیم.
دبیر جشنواره فیلم شهر بیان کرد: این تعداد از مجموعه کشورها نشان دهنده این است که جشنواره فیلم شهر در عرصه ملی شناخته شده است که این تعداد در جشنواره شرکت کنند و حضور داشته باشند.
وی یادآور شد: از ابتدای این تابستان انتخاب آثار را شروع کردیم و در مجموع ۲۹۰ اثر در بخش ملی و ۷۸ اثر در بخش بین‌الملی انتخاب شد. پس از آن داورها با وسواس داوری خود را آغاز کردند که از بخشی از منتخبان در مراسم افتتاحیه و بخشی دیگر در اختتامیه تقدیر می شود.
اکبرشاهی ضمن تشکر از تمامی فیلمسازان، هنرمندان و مدیریت فرهنگی و هنری شهرداری تاکید کرد: همچنان که کار جشنواره را در اسفند ماه شروع کردیم، در سه ماهه اول پردیس سینمایی ملت رتبه سوم پردیس‌ها را از آن خود کرد که نتیجه زحمات دوستانم در این پردیس است. در نهایت همه شما را به این جشنواره دعوت می‌کنم.
انتهای پیام/
۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۷
کد خبر: 23863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =