پیشرفت ۹۰درصدی عملیات در خط مترو پرند

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه گفت: مطالعات خط مترو تهران پرند در سال ۱۳۸۴ آغاز شد و در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت عملیات ساختمانی این خط صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار شهر؛ مسعود درستی در حاشیه انجام تست سرد خط متروی تهران پرند، با بیان اینکه تست سرد خط مترو تهران پرند امروز انجام و راه‌اندازی آن تا پایان سال صورت می گیرد، اظهار کرد: مطالعات خط مترو تهران پرند در سال ۱۳۸۴ آغاز شد و در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت عملیات ساختمانی این خط صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان اینکه این طرح در سال ۹۱ اجرای آن به شهرداری تهران واگذار شد، ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای فاز نخست این خط ۱۲۰۰ میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به اینکه فاصله پرند تا فرودگاه حدود ۲۰ کیلومتر است، گفت: به طور کلی خط مترو تهران پرند ۵۰ کیلومتر بوده و از جنوب خط ۱ مترو یعنی ایستگاه شاهد آغاز می‌شود.

درستی بیان کرد: ۳۰ کیلومتر از این خط قبلاً تا فرودگاه امام به بهره برداری رسیده و ۲۰ کیلومتر آن در حال حاضر در حال راه‌اندازی است.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال اتمام یک لاین از این مسیر را خواهیم داشت و خط دو این مسیر به سمت واوان برای سال آینده اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه تاکید کرد: این خط، ۵ ایستگاه مصوب شامل شهر آفتاب، دو ایستگاه در فرودگاه امام (ره)، واوان و پرند دارد.

انتهای پیام/

۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 23928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =