رقابت ۵۲ اثر بین المللی/ از امروز برای برگزاری بهتر جشنواره نهم تلاش می‌کنیم/ استقبال مردم از کارگاه‌ها

مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر عصر جمعه 31 تیر در تالار وحدت تهران با حضور مجید اکبرشاهی دبیرجشنواره، علیرضا زاکانی شهردار تهران، محسن برمهانی معاون سیما، مجید زین‌العابدین، سلیم غفوری، اهالی سینما و هنرمندان و خانواده معظم شهدا برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار شهر؛  دبیر جشنواره در این مراسم گفت: بعد از یک سال تاخیر به دلیل بیماری کرونا خوشحالم برای برگزاری این جشنواره این بیماری باعث تا هشتمین دوره از جشنواره فیلم شهر  در سال جاری برگزار شود، جشنواره فیلم شهر با شعار ارائه تصویری از  کلان شهر تهران الگو جهان اسلام برپا شد ، حدود 3700 اثر از 112 کشور با همکاری هیات‌های انتخاب و داوری کار خود را آغاز کرد و ما آثاری  از 52 کشور اسلامی و 8 کشور از  کشورهای اکو اثر داشتیم.
مجید اکبر شاهی با اشاره به اینکه این حجم از اثار  برای جشنواره‌ای با شعار کلان شهر تهران الگوی جهان اسلام گامی بزرگ است، توضیح داد: ما در این دوره از  41 مدرس سینما، کارشناس و سینماگر برای انتخاب آثار استفاده کردیم و در نهایت 300 اثر در بخش‌های مختلف راه یافت که این آثار در بخش اقلام تبلیغات  در گالری سینما گالری ملت و روزانه 4 سانس نمایش برای آثار نمایشی این جشنواره تعلق داشت. 
 وی با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواه 61  لوح  برای 13 اثر در بخش‌های مختلف مسابقه اهدا خواهد شد و نکوداشت و برزگداشت داشته‌ایم که برخی از آن‌ها امروز تقدیم خواهد  شد ادامه خواهد داد: ما در این جشنواره کارگاه انتقال تجربه استاد کلاری را برگزار کردیم که با  استقبال روبه رو شد و این توجه بیانگر این است که در جشنواره‌ها نیاز بیشتری به این کارگاه‌ها دیده می ‌شود، بعد از مراسم اختتامیه امروز راه برای ساخت فیلم‌ها برای دوره بعدی جشنواره باز می‌شود و دوره بعدی  پرشکوه قدرت‌تر از قبل شروع خواهیم کردو از امروز به دنبال این هستیم که جشنواره نهم بالنده‌ترباشد.
 دبیر هشتمین جشنواره فیلم شهر ادامه داد: پیام‌ها و نکاتی که مدیریت شهری اعلام می‌کند در تمام حوزه ها این بشارت را برای ما می‌دهد گفتمان شهری از هویت مهم کشورهای اسلامی است از همه هنرمندان که صاحبان اصلی جشنواره‌اند و به نوبه خودم از اهالی رسانه که این مدت اخبار جشنواره را مخابره کردند ودر پایان  از هیات انتخاب، داوری  و شهردار محترم تشکر می‌کنم. 
انتهای پیام/

به گزارش  خبرنگار شهر؛  دبیر جشنواره در این مراسم گفت: بعد از یک سال تاخیر به دلیل بیماری کرونا خوشحالم برای برگزاری جشنواره این بیماری باعث تا هشتمین دوره از جشنواره فیلم شهر  در سال جاری برگزار شود. در این جشنواره حدود ۳۷۰۰ اثر از ۱۱۲ کشور با همکاری هیات‌های انتخاب و داوری کار خود را آغاز کرد و ما آثاری از ۵۲ کشور اسلامی و ۸ کشور عضو اکو داشتیم.

مجید اکبر شاهی افزود: ما در این دوره از  ۴۱ مدرس سینما، کارشناس و سینماگر برای انتخاب آثار استفاده کردیم و در نهایت ۳۰۰ اثر در بخش‌های مختلف راه یافت که این آثار در بخش اقلام تبلیغات در گالری سینما گالری ملت و روزانه ۴ سانس نمایش برای آثار نمایشی این جشنواره تعلق داشت. 

 وی ادامه داد: ما در این جشنواره کارگاه انتقال تجربه استاد کلاری را برگزار کردیم که با  استقبال روبه رو شد و این توجه بیانگر این است که در جشنواره‌ها نیاز بیشتری به این کارگاه‌ها دیده می ‌شود، بعد از مراسم اختتامیه امروز راه برای ساخت فیلم‌ها برای دوره بعدی جشنواره باز می‌شود و دوره بعدی  پرشکوه قدرت‌تر از قبل شروع خواهیم کردو از امروز به دنبال این هستیم که جشنواره نهم بالنده‌ترباشد.

 دبیر هشتمین جشنواره فیلم شهر ادامه داد: پیام‌ها و نکاتی که مدیریت شهری اعلام می‌کند در تمام حوزه ها این بشارت را برای ما می‌دهد گفتمان شهری از هویت مهم کشورهای اسلامی است از همه هنرمندان که صاحبان اصلی جشنواره‌اند و به نوبه خودم از اهالی رسانه که این مدت اخبار جشنواره را مخابره کردند ودر پایان  از هیات انتخاب، داوری  و شهردار محترم تشکر می‌کنم. 

انتهای پیام/

۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۷
کد خبر: 23983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =