شهرداری در اعلام محدودیت تهران به تعهدات قانونی عمل کرده است

شهر: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر اساس ابلاغیه استانداری و با هدف انجام تعهدات شهرداری تهران در موعد مقرر محدودیت های یک هفته ای در شهر تهران را اعلام کرده است.

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران (ستاد مدیریت بحران شهرداری) شب گذشته بر اساس اطلاعیه ای برخی ممنوعیت ها در شهر تهران را به موجب ابلاغیه استانداری و ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد.

 بر اساس ابلاغیه حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی و رئیس کمیته امنیتی و اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا، در تاریخ ۱۲ تیر ماه ۱۳۹۹ به استانداران اعمال محدودیت های یک هفته ای در شهر تهران در دستور کار استانداران قرار گرفته است.

در متن این ابلاغیه که خطاب به «استانداران و روسای ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان های آذریابجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، چهار محال بختیاری، تهران، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، فارس و هرمزگان» نوشته، اعلام شده است: با احترام، پیرو درخواست آن استانداری درباره اعمال برخی محدودیت ها در شهرستان های قرمز آن استان به آگاهی می رساند، در راستای اجرای بند اول مصوبات بیست و ششمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۸ پیشنهادات آن استانداری در جلسه روز پنجشنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۱۲ روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی با ریاست محترم جمهوری مطرح و با ترتیباتی به آن ستاد اجازه داده می شود اقدام نمایند.

شایان ذکر است رعایت نکات چهارگانه ذیل مورد تأکید و می بایست ستاد مدیریت استانی مد نظر قرار دهد:

۱- دامنه اعمال محدودیت های ابلاغی صرفا و تنها در شهرستان های قرمز آن استان بوده و مشتعل بر کل استان نمی گردد.

۲- مدت زمان اجرای این محدودیت ها از تاریخ ابلاغ، یک هفته می باشد.

۳- تمدید آن منوط به ادامه وضعیت قرمز و درخواست مجوز مجدد است.

۴- استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی برای خرید مایحتاج عمومی، کاهش مراجعات به قوه قضاییه و دستگاه های دولتی و شهرداری»

رونوشت این نامه به عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری، سعید نمکی، وزیر بهداشت، مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صمت، سرتیپ پاسدار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی و همچنین رئیس اتاق اصناف و مدیر کل امور مرزی و پدافند غیرعامل نیز ارسال شده است.

این نامه در تاریخ ۲۳/۰۴/ ۱۳۹۹ در قالب ابلاغیه دیگری از سوی معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری به پیروز حناچی، شهرداری ارسال شده است.

در متن ابلاغیه استانداری به شهردار تهران نیز نوشته شده است: «پرو مکاتبه شماره ۲/۱۴۹۶۹ مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۱۷ در خصوص بند اول مصوبات بیست و ششمین جلسه ستاد ملی بیماری کرونا مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۸ مبنی بر "جدول ترتیبات اعمال محدودیت به تفکیک استان، شهرستان های هدف و مصادیق با رعایت نکات چهارگانه مندرج در مکاتبه فوق الذکر"، با عنایت به مکاتبه شماره ۵۴۰۵۹ مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ معاون محترم امنیتی و انتظامی و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اعمال محدودیت ها مطابق جدول صدالذکر به مدت یک هفته تمدید گردید.

دستور فرمایید اقدام لازم معمول و گزارش روند اجرا و نتایج حاصله را به این معاونت ارسال نمایند.»

شهرداری تهران نیز بلافاصله بعد از دریافت این ابلاغیه، شب گذشته ۲۳ تیر ماه با صدور اطلاعیه ممنوعیت های یک هفته ای در شهر تهران را اعلام کرد.

بر اساس این مستندات هرچند، استانداری با تأخیر ۱۱ روزه مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا را برای اعمال محدودیت در شهر تهران در اختیار پیروز حناچی، شهردار تهران که پیش از این طی حکمی از سوی وزیر کشور به عنوان فرمانده میدان حادثه در سطح محلی منصوب شده بود قرار داد اما  سازمان پیشگیری و مدیریت شهر تهران بلافاصله بر اساس این مصوبه اقدام به اعمال محدودیت کرده است.

ابلاغیه های موجود به روشنی بیان می کند که نامه ستاد بحران شهرداری بر اساس ابلاغ استانداری و برای انجام تعهدات شهرداری تهران بوده است.

۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 2412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =