میزبانی منطقه ۱۲ از جشن بزرگ مباهله‎

شهردار منطقه ۱۲ با تأکید بر اهمیت مباهله به عنوان نقطه وصل و تقریب امت اسلامی از برگزاری جشن بزرگ مباهله در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) واقع در این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی، شهردار منطقه ضمن گرامی‌داشت سالروز رویداد بزرگ مباهله در تاریخ صدر اسلام، مباهله را نقطه وصل و تقریب امت اسلامی دانست و گفت: امید است بتوانیم با فهم دقیق اهمیت این رویداد بزرگ، هر سال، شاهد اقدامات جدید و برنامه‌های فاخری برای بزرگداشت، تعظیم و تکریم روز بزرگ «مباهله» باشیم.

یزدی همچنین از برگزاری جشن بزرگ مباهله در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) با مشارکت شهرداری منطقه ۱۲ سخن گفت و دراین‌باره توضیح داد: به مناسبت گرامی‌داشت روز مباهله، رویدادهای بزرگ فرهنگی در سراسر شهر به وقوع پیوست که نقطه سرآمد آنها، برگزاری جشن بزرگ مباهله در روز یک‌شنبه، ۲ مردادماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی اسماعیلی، وزیر محترم ارشاد و فرهنگ اسلامی و هدایت و همکاری حاج آقا علی انسانی، پیرغلام برجسته، جمعی از ذاکرین اهل بیت (علیهم‌السلام)، مدیحه‌سرایان و شاعران آیینی به همراه اقشار مختلف مردم بود که از ساعت ۲۱ تا ۲۳ برگزار شد.

وی درباره اقدامات شهرداری منطقه ۱۲ در این برنامه افزود: منطقه ۱۲ در این مراسم ضمن پشتیبانی، پوشش گسترده تبلیغات محیطی در سطح منطقه را به عهده داشت.

گفتنی است سخنران این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین، حامد کاشانی بود و حاج علی انسانی در آن مدیحه‌خوانی کرد؛ همچنین اجرای تئاتر، نقالی، سرود، اجرای ورزش باستانی و شعرخوانی از جمله برنامه‌های این جشن مردمی بود.

از دیگر برنامه‌های انجام‌شده در منطقه ۱۲ به مناسبت این روز، برگزاری جشن روز مباهله در نمازخانه منطقه با حضور معاونان، مدیران شهری، جمعی از کارکنان و فرزندان آنان (مدرسه نشاط و تعالی) بود که بسیج شهرداری منطقه آن را به اجرا درآورد.

انتهای پیام 

۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: 24142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =