اعمال ماده۴ برای مالک خاطی خیابان ولیعصر (عج)/ورود دادستانی به موضوع خشکاندن عمدی ۱۳ اصله درخت

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران درخصوص خشکاندن 13 اصله درخت با بن محیط 120 تا 150 توسط یک مالک متخلف توضیحاتی را مطرح کرد

به گزارش خبرنگار شهر علی‌محمد مختاری؛ مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در حاشیه برگزاری هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران که صبح امروز برگزار شد در جمع خبرنگاران و در ارتباط با خشکاندن 13 اصله درخت تنومند و با بن محیط بالا در خیابان ولیعصر (عج) توسط مالک یک ساختمان، اظهار کرد: همانطور که می دانید در روزهای گذشته این موضوع در فضای مجازی و رسانه ها مطرح شده و حساسیت زیادی را ایجاد کرده است. شهرداری نیز به این موضوع ورود پیدا کرده و پیگیر کار است.

وی تصریح کرد: ما نیز نامه ای به شهرداری منطقه یک ارسال کرده ایم که سریعا اقدامات لازم جهت جلوگیری از ساخت و ساز در این محل توسط مالک گرفته شود و هرگونه فعالیت ساختمانی در این محدوده ممنوع شود. 
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: همچنین این پرونده به کمیسیون ماده 7 ارسال شده و روز گذشته جلسه ای در باب این مساله برگزار شد. براساس تصمیم اخذشده قرار شده اعمال ماده 4 صورت بگیرد.
مختاری با تاکید براینکه مالک عمدا درختان خیابان ولیعصر(عج) را در مقابل ساختمان خود خشکانده، گفت: این مساله جرم محسوب می شود و در واقع مالک پلاک ثبتی جرم کرده است. ضمن اینکه دادستانی نیز به این موضوع وارد شده و حکم توقف هرگونه عملیات ساختمانی در این محدوده صادر و ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه درختان این خیابان با توجه به بن محیط بالا به عنوان سرمایه ملی در حوزه فضای سبز محسوب می شوند، گفت: سازمان بازرسی کشور نیز به این موضوع واردشده است و خواسته است که برخورد قاطع با این مساله صورت بگیرد
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه پرونده این اتفاق در دادستانی شعبه37 همچنان مفتوح است، گفت: مالک مکلف شده است که 13 اصله درخت را در همان موقعیت و با همان محیط بن بالا بکارد و این مساله از طریق شهرداری و سازمان بوستان‌ها نظارت خواهد شد.
مختاری با بیان اینکه این درختان دارای محیط بن بالا بین 120 تا 150 بوده اند، گفت: شهرداری تهران به هیچ عنوان در موضوع قطع درختان و خشکاندن آنها کوتاه نخواهد آمد و با عوامل چنین اقداماتی برخورد خواهد کرد.
انتهای پیام/

۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
کد خبر: 24154

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =