مردمی‌سازی در رسانه، یک مسیر بدون بازگشت، قهری و یک طرفه است

مدیرعامل موسسه همشهری گفت: اگر مشارکت برای مدیریت شهری یک فرصت است، مردمی سازی در رسانه اساسا یک مسیر بدون بازگشت، قهری و یک طرفه است؛ امروز با شبکه رسانه یا شبکه‌های اجتماعی مواجهیم که در آن مردم محتوا را توزیع می‌کنند و معنای جدید در این انتقال ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، محسن مهدیان مدیرعامل موسسه همشهری در نخستین رویداد مردمی سازی در مدیریت شهری با طرح این سوال که اگر یک مدیر قائل به مشارکت باشد و باور به آن داشته باشد، آیا می تواند جلب مشارکت کند یا خیر، گفت: اگر مشارکت برای مدیریت شهری یک فرصت است، مردمی سازی در رسانه اساسا یک مسیر بدون بازگشت، قهری و یک طرفه است؛ امروز با شبکه رسانه یا شبکه های اجتماعی مواجهیم که در آن مردم محتوا را توزیع می‌کنند و معنای جدید در این انتقال ساخته می شود و در واقع در عصر پلتفرم، معنا در رفت و برگشت محتوا ساخته می شود.

وی افزود: بر همین اساس یک مدیر باید در کارهای خود به تصویر و معنای آن مساله و موضوع که در ذهن مردم شکل می گیرد، توجه داشته باشد و اگر درباره معناسازی و تصویرسازی آن برای رسانه فکر کند، موفق خواهد بود؛ به عنوان مثال در ساخت تصویر اگر احساس تعلق ایجاد شود، مشارکت نیز ایجاد می شود. 

انتهای پیام/

۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 24285

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =