برنامه‌های نشاط حال خوب را به شهروندان باز می‌گرداند

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران در آیین اختتامیه سومین دوره رقابت‌های نشاط سالمندی گفت: برنامه های نشاط انگیز حال خوب را به شهروندان در تمام سنین باز می‌گرداند.

به گزارش خبرنگار شهر؛ اختتامیه سومین دوره رقابت های نشاط سالمندی با حضور محمد امین توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران، حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران، محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۴، محمدرضا فروحی دبیر فدراسیون ورزش های همگانی، جمعی از مدیران شهری و سالمندان مناطق ۲۲گانه پایتخت برگزار شد.

سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران مشارکت سالمندان‌ را در این دوره از رقابت ها بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: این‌ وعده را به شهروندانمان‌ در پایتخت داده بودیم که در دوره جدید مدیریت شهری برای همه شهروندان در همه سنین برنامه های مدون تدوین‌ شده است. بر این باوریم که اگر می خواهیم حالمان خوب باشد باید حال شهروندان‌ خوب باشد و برای ایجاد این حس باید ویژه برنامه هایی متعدد و با نشاط داشته باشیم. خوشبختانه معاونت اجتماعی و فرهنگی پایتخت با برگزاری ویژه برنامه برای توان‌یابان و افراد دارای معلولیت تا نشاط سالمندی توانسته تاثیر بسزایی در ایجاد حال خوب برای شهروندان پایتخت نشین داشته باشد.  

برنامه‌های نشاط حال خوب را به شهروندان باز می‌گرداند


محمد امین‌توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه شهروندان سرمایه های بزرگ شهر هستند، گفت: تلاش و برنامه ریزی ما این است تا در تابستان امسال و تحت عنوان «تابستان اول» متفاوت ترین اوقات فراغت را برنامه ریزی کنیم‌. تکلیف و وظیفه خود می دانیم که توجه به برخی از اقشار و گروه ها را در اولویت قرار دهیم و برگزاری رقابت های نشاط سالمندی در واقع حال خوب را در میان شهروندان تسری داد.

برنامه‌های نشاط حال خوب را به شهروندان باز می‌گرداند


محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۴ با بیان اینکه سالمندان از ظرفیت های مهم و ارزشمند  کشور هستند، اظهار کرد: امیدواریم با توسعه و گسترش زیرساخت ها و برنامه هایی این چنینی شاهد نشاط، تندرستی و سلامت شهروندان و مشارکت فعالانه و اجتماع محور سالمندان باشیم.

حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: رقابت های نشاط سالمندی با هدف ایجاد حال خوب سالمندی و در راستای تقویت روحیه نشاط و شادابی، کاهش انزوای اجتماعی و ایجاد فرهنگ تکریم و منزلت سالمندی برگزار شد.

در این دوره از رقابت ها در هر محله ۴ تیم ۶ نفره متشکل از ۵ نفر سالمند بالای ۶۰ سال و ۱ نوه تشکیل شد و پس از آموزش بازی ها نسبت به رقابت در سطح مناطق خود پرداختند و در مجموع این رقابت­ها، در دور مقدماتی حدود هشت هزار و ۴۷۲ نفر در ۱۴۱۲ تیم با هم مسابقه دادند؛ سپس ۲۸۳ تیم به دور نیمه نهایی راه یافت و در نهایت نیز حدود ۴۰ تیم در مرحلۀ نهایی رقابت  داشتند و در مجموع از ۵ تیم برتر تقدیر شد.
‎رتبه اول:
‎منطقه ۱، گلابدره، زنبق
‎رتبه دوم:
‎منطقه ۲، ستارخان، نگین
‎رتبه سوم:
‎منطقه ۱۸، خلیج فارس جنوبی، استقلال
‎رتبه چهارم:
‎منطقه ۳، داوودیه، قاصدک
‎رتبه پنجم:
‎منطقه ۲، دریان نو، خورشید

سالمندترین گروه با میانگین سنی ۷۲/۲:
‎منطقه ۲، شهرک آزمایش، گروه لاله

‎سالمندترین شرکت کننده:
‎منطقه ۱۲، محله کوثر، بانوان فاتح
‎خانم فخری سررشته داری متولد سال ۱۳۱۶

انتهای پیام/

۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 24297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =