آماده‌باش عوامل خدمات شهری در مناطق ۲۲گانه تا پایان بارندگی‌ها/ کانال‌های آب با توجه به حجم بارش‌های شب گذشته دچار مشکل نشد

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران از آماده باش تمامی عوامل خدمات شهری در مناطق ۲۲گانه شهر تهران تا پایان بارندگی های سیل آسای اخیر خبر داد.

اصغر عطایی در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی که بارندگی ها از روز چهارشنبه تا جمعه در برخی از استان ها از جمله تهران ادامه دارد، آمادگی خوبی را برای شهر تهران پیش بینی کرده بودیم.

وی افزود: مناطق از روزهای قبل از بارش نهرها، مسیل ها و کانال ها را پاک سازی کرده بودند و در محل هایی که احتمال تجمع آب وجود داشت نیروهای ثابت را مستقر کرده و تمام عوامل اجرایی  ادوات و پیمانکاران در سطح شهر بودند.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران درباره وضعیت تهران در بارندگی های شب گذشته تهران ادامه داد: شب گذشته شدت بارش در تهران بسیار زیاد بود. با توجه به اینکه در امامزاده داوود با یک ربع بارش با عمق ۳۰ میلی متر شاهد سیل در این منطقه بودیم، همین مقدار بارش را در سطح شهر تهران دیروز تجربه کردیم.

وی با اشاره به اینکه حرکت ابرهای باران زا، از غرب شروع و از شرق تهران خارج شد، بیان کرد: ۲۰ دقیقه بارش بسیار شدید را در تهران شاهد بودیم که در سال ۹۶ همین میزان بارش باعث طغیان رودخانه کن شده بود، اما خوشبختانه به دلیل آمادگی شهرداری تهران و استقرار تمامی عوامل شاهد آب گرفتگی های جزئی در سطح شهر بودیم که این امر نیز طبیعی بود؛ به این دلیل که حجم آب از گنجایش نهرها و کانال های اصلی و فرعی بیشتر بود  اما خطری شهر را تهدید نکرد.

عطایی یادآور شد: خوشبختانه شب گذشته کانال های آب دچار مشکل نشد. البته این آماده باش در مناطق و حوزه های خدمات شهری همچنان ادامه دارد چرا که براساس اعلام سازمان هوا شناسی امکان دارد که این بارش ها تا ساعت ۷ -۸ امشب ادامه پیدا کرده و بعضا ایجاد زحمت برای شهروندان کند؛ اما شهرداری تهران در آمادگی کامل است.

وی با بیان اینکه طبق اعلام هواشناسی اوج بارندگی ها تا امشب ادامه دارد، تاکید کرد: بر این اساس نقاط حساس در سطح شهر نیز تحت کنترل است تا حجم آب را کنترل کنند.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه گفت: خوشبختانه در طول سال ۵۳۰ کیلومتر کانال و مسیری که در تهران وجود دارد، توسط عوامل و پیمانکاران مناطق پاکسازی و کنترل می شود. همچنین در این ایام که به بارش های تابستانی و پاییزی نزدیک می شویم لایروبی ها به موقع انجام می شود.

وی افزود: از سوی دیگر ۱۰ هزار کیلومتر نهر فرعی که در تهران وجود دارد نیز به صورت روزمره توسط عوامل خدمات شهری پاکسازی می شود.

عطایی درباره استقرار نیروهای خدمات شهری در منطقه سیل زده امامزاده داوود (ع) نیز توضیح داد: هماهنگ شد از امروز تا پایان پاکسازی گل و لای امامزاده و بازارچه روزانه ۵۰۰ نفر از عوامل خدمات شهری و ۵۰ دستگاه ماشین آلات به صورت مستمر در دو شیفت کاری از ۶ صبح تا ۹ شب که امکان کار کردن وجود دارد، مستقر شوند و کار پاکسازی این منطقه را انجام دهند.

انتهای پیام/

۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
کد خبر: 24328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =