«نوگلان حسینی» به نمایشگاه «عطر سیب» می‌آیند

پروانه دوستی رییس فرهنگ‌سرای امید گفت: مرشدخوانی در مدح شهدای کربلا، اجرای تعزیه در سوگ شهادت امام حسین(ع) و سنج و دمام‌زنی در نمایشگاه «عطر سیب» برگزار می‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از ستاد خبری بیستمین رویداد «عطر سیب»، همزمان با برگزاری بیستمین نمایشگاه «عطر سیب»، برنامه‌های فرهنگی هنری متعددی نیز به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و فرهنگ‌سرای امید برگزارکننده یکی از این ویژه‌برنامه‌هاست که هر شب در میدان آیینی امام حسین اجرا می‌شود.

پروانه دوستی رییس فرهنگ‌سرای امید درباره این ویژه برنامه گفت: اجرای نمایش و تعزیه و مرشدخوانی یکی از برنامه‌های فرهنگی هنری است که در خلال بیستمین نمایشگاه «عطر سیب» برگزار می‌شود. این ویژه برنامه تا روز یکشنبه ۹ مردادماه در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات این برنامه گفت: یکی از این برنامه‌ها مرشدخوانی در مدح شهدای کربلا به ویژه حضرت اباالفضل العباس و امام حسین(ع) است. برنامه دیگر، سنج و دمام‌زنی است و برنامه سوم، تعزیه‌خوانی در سوگ شهادت امام حسین(ع) و یارانش است.

دوستی خاطرنشان کرد: علاوه براین، از آنجا که این روزها مقارن با عملیات‌های مرصاد و والفجر است، برای ادای دین به شهدای این دو عملیات یک نمایش آیینی تلفیقی از شهدای کربلا و شهدای این دو عملیات آماده شده است که روی صحنه می‌رود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ تاکید کرد: گروهی برای اجرای نمایش تعزیه و مرشدخوانی دعوت شده‌اند، همگی از هنرمندان باسابقه و با تجربه در این عرصه‌اند که تاکنون نمایش‌های متعددی را روی صحنه برده‌اند.

رییس فرهنگ‌سرای امید از حضور «نوگلان حسینی» در میدان امام حسین خبر داد و گفت: روز شنبه ۸ مرداد درخدمت نوگلان حسینی خواهیم بود و مداحان نوجوان برگزیده در این رویداد که به همت فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود، به روضه‌خوانی و مداحی می‌پردازند.

دوستی در پایان با اشاره به ساعت برگزاری این برنامه‌ها گفت: براساس برنامه قبلی، قرار بود که اجرای تعزیه، مرشدخوانی و سنج‌ و دمام‌زنی از ساعت ۱۹ آغاز شود اما به دلیل شرایط جوی و احتمال بارندگی، ساعت برنامه‌ها را تغییر داده و از ساعت ۱۷ آغاز می‌کنیم و تا حوالی اذان مغرب ادامه خواهد داشت.

بیستمین رویداد «عطر سیب» با هدف تامین محصولات و خدمات محافل حسینی شهر تهران از دوم تا نهم مردادماه از ساعت ۱۶ تا ۲۳ به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در میدان امام حسین(ع) در حال برگزاری است.

انتهای پیام 

۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 24390

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =