برپایی نمایشگاه «عطر سیب» به تقویت عزاداری امام حسین(ع) در محلات کمک می‌کند

عضو شورای شهر تهران در بازدید از نمایشگاه «عطر سیب» گفت: نگاه ما به این نمایشگاه صرفا یک رویداد برای تامین تجهیزات نیست، بلکه به عنوان یک رویداد فرهنگی مذهبی به آن نگاه می‌کنیم که وظیفه‌اش تحکیم مبانی اعتقادی مردم در موضوع عزاداری امام حسین است.

به گزارش شهر و به نقل از ستاد خبری بیستمین رویداد «عطر سیب»، سید احمد علوی عضو شورای شهر تهران ضمن بازدید از بیستمین نمایشگاه «عطر سیب» گفت: نمایشگاه «عطر سیب» یکی از فعالیت‌هایی است که شهرداری تهران از سال‌ها پیش برای خود مقرر کرده است. شاید موضوع اولیه آن پشتیبانی مالی و تجهیزاتی از هیئات عزاداری و کمک به آنان در جهت اجرای بهتر مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان باشد، اما به مرور زمان این نمایشگاه کامل‌تر شده است، به طوری که می‌بینید نمایشگاه امسال از بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری نیز برخوردار است. البته به جز چند سال اخیر که نوعی بی‌مهری به نمایشگاه شد، هر سال این رویداد با روند بهتری برگزار شده است. 

وی اضافه کرد: انتظار ما از مدیریت شهری این است که در برگزاری این رویداد تمام توان خود را به کار گیرد که خوشبختانه امسال، با برنامه‌ریزی خوب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شاهد برگزاری این رویداد به صورتی کامل و جامع هستیم. 

عضو شورای شهر تهران با اشاره به برنامه‌های فرهنگی هنری تدارک دیده شده در نمایشگاه «عطر سیب» گفت: نکته مهمی که باید اشاره کنم این است که نگاه ما به نمایشگاه «عطر سیب» صرفا یک رویداد برای تامین تجهیزات نیست، بلکه به عنوان یک رویداد فرهنگی مذهبی به آن نگاه می‌کنیم که وظیفه‌اش تحکیم مبانی و اعتقادی مردم ما به ویژه نسل جوان در موضوع عزاداری امام حسین علیه السلام است. از این روی، در نمایشگاه امسال برنامه‌های فرهنگی هنری به‌گونه‌ای است که این موضوع نهادینه شود. 

علوی درباره برگزاری این رویداد در میدان امام حسین گفت: باید میدان امام حسین را به محلی برای برگزاری مراسمات آیینی تبدیل کنیم تا پاتوقی برای رفت و آمد شهروندان عزیز تهرانی بشود. برپایی این نمایشگاه در این میدان آیینی اقدامی مناسب در این زمینه است. 

او درباره اثربخشی هزینه‌کرد شهرداری برای برپایی مراسمات عزاداری در نمایشگاه عطر سیب بیان داشت: همه ساله، مدیریت شهری بخشی از بودجه خود را برای هزینه‌کرد در موضوعات فرهنگی و اجتماعی اختصاص داده است، اما نکته مهم در برگزاری بیستمین نمایشگاه «عطر سیب» این است که این بودجه به صورت هدفمند و منسجم مستقیما به دل محلات می‌رود. توزیع این منابع، فارغ از بار مالی از آن جهت مهم است که می‌تواند عزاداری سیدالشهدا را در تک‌تک خانه‌های مردم ببرد.  

بیستمین رویداد «عطر سیب» با هدف تامین محصولات و خدمات محافل حسینی شهر تهران از دوم تا نهم مردادماه از ساعت ۱۶ تا ۲۳ به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در میدان امام حسین (ع) در حال برگزاری است. 

انتهای پیام 

۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 24397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =