برگزاری جلسات هفتگی با صاحبان ساختمان‌های ناایمن و برخورد قضایی  در صورت عدم تمکین/ همکاری هیات امنای بازار تهران برای رفع خطر

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از برگزاری جلسات هفتگی با صاحبان ساختمان های ناایمن واقع در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران خبر داد.

قدرت الله محمدی در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: رویکرد شهرداری تهران درخصوص ساختمان های ناایمن انجام پیگیری های لازم تا برقراری امنیت لازم و رعایت استانداردهای ایمنی در این ساختمان هاست.

وی با بیان اینکه در این حوزه کاری به مسائل سیاسی و موج های رسانه ای مبنی بر اعلام اسامی ساختمان های نا ایمن نداریم، افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده مقرر شد تا هر هفته تعدادی از مالکان ساختمان ها و املاک نا ایمن مناطق را دعوت کنیم و درباره رعایت نکات ایمنی و استانداردسازی آنها را توجیه و راهنمایی کنیم.

سرپرست سازمان آتش نشانی ادامه داد: همچنین از این افراد برنامه پیشرفت و برنامه زمان بندی شده برای رعایت استانداردهای ایمنی را می خواهیم. در واقع به فراخور نوع اقداماتی که افراد باید در ساختمان نا ایمن خود انجام دهند، کارشناسان ذی ربط برنامه زمان بندی را به آنها اعلام می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر مالکی به توصیه ها و فرایند ایمن سازی توجه نکرد، چه اتفاقی می افتد؛ بیان کرد:  اگر مالکان تمکین نکنند در این جلسه نماینده دادستان، نیروی انتظامی و شهرداری منطقه حضور دارند و در صورت سرپیچی از فرایند کار؛ از قطع امکانات شهری مانند برق و گاز گرفته تا اخطار قضایی و در نهایت پلمپ ساختمان نا ایمن برخورد قضایی می شود.

محمدی در ادامه با اشاره به میزان همکاری مناطق در ایمن سازی ساختمان های نا ایمن یادآور شد: در حال حاضر خوشبختانه منطقه ۱۲ به خوبی در این زمینه کار می کند و با توجه به وجود بازار به عنوان یک منطقه حساس از نظر ایمنی؛ هیات امنای بازار در این زمینه پای کار هستند.

وی تاکید کرد: ساماندهی کابل های برق و خطوط لوله گاز شهری و همچنین ساماندهی انبارها برای جلوگیری از حریق های احتمالی از جمله موضوعاتی است که با همکاری هیات امنای بازار انجام می شود.

انتهای پیام/

۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 24406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =