خدمات‌رسانی هزار و ۵۰۰ نیروی شهرداری در منطقه امامزاده داوود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری در سیل امامزاده داوود تجهیزات خود را در اختیار گذاشت و یک هزار نفر نیروی شهرداری و ۵۰۰ نفر نیروی سازمان بوستان ها در محل مشغول به خدمات رسانی هستند.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در هشتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم با بیان اینکه امام حسین(ع) متعلق به تمام مسلمانان است، اظهار کرد: ما هرچه در کشور و مکتب خود داریم از شهادت حسینی و تاسوعا و عاشوراست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما از عاشورا و محرم بود، خاطرنشان کرد: ما همه چیز را به ویژه انقلاب را از عاشورا و تاسوعا داریم و هرچه تلاش کنیم، کم انجام داده ایم. امیدواریم بتوانیم با دید کامل و روشن‌بینی از مراسمات این ایام استفاده کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری روز نهم مردادماه به عنوان روز اهدای خون، تصریح کرد: این موضوع در کشور ما جایگاه بالایی دارد که به ایثار و گذشت مردم ما بر می گردد. اهدای خون در جایگاه بالایی ایستاده و کمتر کشوری را می توان یافت که در این زمینه مجهز و مرتب پیش برود.

چمران به بارندگی شدید در کشور و تهران اشاره کرد و افزود: در ۲۱ استان مشکل سیل و رواناب روی داد و ۶۱ نفر در این حوادث جان خود را از دست دادند. در تهران آنچه مهمتر از همه بود مرقد امامزاده داوود و روستای پیرامون آن بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در گذشته نیز سیل فاجعه باری در این منطقه اتفاق افتاده بود، تصریح کرد: در آن حادثه نیز تعداد تلفات بسیار زیاد بود و در حادثه اخیر نیز تعدادی از افراد جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به حضور شهردار تهران در محل حادثه در ساعت اولیه صبح پنجشنبه، خاطرنشان کرد: شهرداری تجهیزات خود را در اختیار گذاشت و یک هزار نفر نیروی شهرداری و ۵۰۰ نفر نیروی سازمان بوستان ها در محل مشغول به خدمات رسانی هستند.

چمران تأکید کرد: استانداری تهران و بخشداری آن بخش باید برنامه ریزی کنند که چنین حوادثی رخ ندهد. ما نباید آبخیزداری ها را فراموش کنیم و باید از آب روان استفاده شود و اجازه ندهیم هدر رود. قاعدتا وزارت جهاد کشاورزی مسئول موضوع آبخیزداری است و استانداری ها نیز باید کمک کنند که با برنامه ریزی صحیح بندهایی در نقاط صحیح برای استفاده از آب های روان و جلوگیری از خطرات ایجاد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه شهرداری و شورا آمادگی دارند بیش از این نیز به کمک مردم مناطق امامزاده داوود بشتابند، گفت: این آمادگی وجود دارد که طرحی ارائه شود تا بتوان از چنین حوادثی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
کد خبر: 24425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =