ذکر امام حسین(ع) در نمایشگاه عطر سیب زنده می‌شود

حاج محمد بازوبند مداح و ذاکر اهل بیت گفت: در نمایشگاه عطر سیب، از یک سو تعزیه‌خوانی دیدم و در گوشه‌ای دیگر مجلس روضه‌خوانی برقرار بود. اینجا ذکر امام حسین(ع) به اشکال گوناگون زنده می‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از ستاد خبری بیستمین رویداد «عطر سیب»، حاج محمد بازوبند ذاکر و مداح اهل بیت در نمایشگاه «عطر سیب» حضور پیدا کرد. او گفت: حقیقت این است که وقتی در این فضا قرار گرفتم، حال و هوای بین‌الحرمین برایم تداعی شد. شاید خیلی از مردم برای دیدن بیایند، اما خیلی دیگر از افراد هم برای دل گره‌زدن می‌آیند. 

وی اضافه کرد: وقتی به اینجا آمدم با صحنه‌های بسیار خوبی روبه‌رو شدم؛ از یکسو تعزیه‌خوانی دیدم و در گوشه‌ای دیگر  مجلس روضه‌خوانی برقرار بود. هم‌چنین دیدم که عده‌ای ملزومات و وسایل هیئات عزاداری را می‌فروشند. اینجا همه‌جوره ذکر امام حسین زنده می‌شود و مردم حال و هوای حسینی می‌گیرند. اکثر کسانی که اینجا هستند و خدمات ارائه می‌کنند در چهره‌شان عشق را می‌توان دید. به نظرم آن عشق است که حال و هوای اینجا را تغییر داده است. 

این مداح و ذاکر اهل بیت درباره توجه ویژه این نمایشگاه به نوجوانان گفت: دقت داشته باشید که ۱۰ سال آینده هیئت را نوجوانان امروز رقم می‌زنند. از خیلی از بزرگان هیئت می‌شنویم که می‌گویند در دوران نوجوانی و در همین روضه‌های خانگی با عطر امام حسین آشنا و حسینی شدند. به نظرم هر نوع فرهنگسازی که لازم است را باید خرج نوجوانان کرد. 

وی ادامه داد: از استاد فلسفی پرسیدند چرا برای افراد پیر کتاب نمی‌نویسید، در حالی که برای کودکان و جوانان کتاب دارید؟ ایشان پاسخ قابل تأملی داد؛ گفت: آن پیرمرد هر آن چیزی که می‌خواست بشود، شد؛ باید روی نوجوانان کار کنیم تا در آینده تبدیل به یک عاشق امام حسین بشوند. 

حاج محمد بازوبند با تاکید بر اینکه امروز باید عشق امام حسین را در دل این نوجوانان زنده کنیم، گفت: فرهنگ ضاله غربی آنان را با خود می‌برد و ما باید در برابر آن فرهنگ، فرهنگ‌سازی صحیح کنیم. تاکید می‌کنم که نباید بنشینیم تا بچه‌ها بیایند، بلکه ما باید برویم و بچه‌ها را بیاوریم. پدر و مادری که فرزندش را همراه با خود به مجلس امام حسین می‌برد، کار درست انجام می‌دهد. حتما نتیجه برنامه‌ای که امروز برای نوجوانان انجام می‌دهیم، در آینده دیده می‌شود. 

بیستمین رویداد «عطر سیب» با هدف تامین محصولات و خدمات محافل حسینی شهر تهران از دوم تا نهم مردادماه از ساعت ۱۶ تا ۲۳ به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در میدان امام حسین(ع) در حال برگزاری است.

انتهای پیام 

۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 24460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =