خدمت‌رسانی به ۵ هزار هیئت در نمایشگاه عطر سیب/برگزاری دو تجمع بزرگ عاشورایی در میدان امام حسین (ع)

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: تلاش داریم در جمعه‌های ماه محرم و صفر، برنامه‌های عزاداری مخصوص اقوام مختلفی که در تهران حضور دارند را در میدان امام حسین (ع) برگزار کنیم.

به گزارش شهر و به نقل از ستاد بیستمین رویداد عطر سیب، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گزارشی از برگزاری این نمایشگاه ارائه و دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را تشریح کرد. 
او درباره استقبال هیئات از نمایشگاه «عطر سیب» گفت: در بیستمین رویداد «عطر سیب»، شاهد استقبال بسیار پرشور هیئات بودیم. بسیاری از آنها به دلیل کاهش همه‌گیری ویروس کرونا توانستند پس از دو سال اجرای مراسم کرده و خیمه امام حسین علیه السلام را برپا کنند. استقبال هیئات از این نمایشگاه بسیار بیشتر از ۵ هزار هیئت بود، اما بضاعت ما محدود بود و امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده جبران کنیم.  
وی اضافه کرد: هیئت‌هایی بودند که ثبت‌نام کرده بودند اما به دلیل آنکه ظرفیت ما ۵ هزار هیئت بود، نتوانستیم از آنان پذیرایی کنیم. با این حال، تاکید می‌کنم که اولویت این بود که سازمان تبلیغات هیئت‌هایی را معرفی کند که در طول سال نیز فعال هستند. 
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری خاطرنشان کرد: با دوستان سازمان تبلیغات و وزارت جهاد تدبیری شد تا برای ۸ هزار هیئت تدارک ویژه‌ای دیده شود. از دیروز پیامک این طرح به مسئولین هیئات ارسال شده است و آنان می‌بایست به سایت https://jelveyesoog.farhangsara.ir/ مراجعه کرده و اگر هیئت ثبت‌شده‌ای دارند می‌توانند در فرم بارگذاری شده در این سایت، ثبت‌نام کرده و اقلام اساسی هیئت خود را با نرخ تنظیم بازار تهیه کنند. در وهله اول، این طرح تا پایان ماه محرم ادامه خواهد داشت و اگر توان داشته باشیم، آن را تا پایان صفر ادامه می‌دهیم. 
فاطمیان‌پور در پاسخ به سوالی درباره هیئاتی که علیرغم دریافت کارت اعتباری نتوانستند از نمایشگاه خرید کنند، گفت: امروز با دوستان «شهروند» تدبیری داشتیم و قرار شد در ۵ شهروند شهر تهران یعنی بهاران، بیهقی‌، بوستان، آزادگان و شهرری به هیئاتی که کارت اعتباری دریافت کرده، اما نتوانستند خرید کنند، خدمات ارائه شود. آنان تا ۳۱ مردادماه فرصت دارند که خرید خود را تکمیل کنند. 
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره دیگر اقدامات سازمان فرهنگی هنری گفت: یکی از موضوعات جدی ما در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ترویج فرهنگ اهل بیت است و برنامه‌های متعددی در ماه محرم و صفر تدارک دیده شده است. در طول سال برنامه‌های ترویجی متعددی برای اهل بیت در میدان امام حسین داریم. خاطرم هست یکبار حساب کردیم و متوجه شدیم که در طول یکسال تنها ۱۰۰ روز در این میدان برنامه برگزار نشده است. با پایان نمایشگاه عطر سیب تا پایان ماه صفر برنامه‌های متعددی در این میدان داریم که از جمله آنها می‌توان به تعزیه، نقالی، تئاتر، موسیقی‌های آیینی، برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان و ... خواهیم داشت. 
وی اضافه کرد: همچنین تا پایان ماه صفر دو تجمع بزرگ در این میدان خواهیم داشت. یکی مراسمات تاسوعا و عاشورا است و دیگری جاماندگان اربعین است. روز اربعین از میدان امام حسین تا حرم حضرت عبدالعظیم پیاده‌روی برای جاماندگان خواهیم داشت. همچنین تلاش داریم در جمعه‌های ماه محرم و صفر، برنامه‌های عزاداری مخصوص اقوام مختلفی که در تهران حضور دارند را در همین میدان برگزار کنیم. 
فاطمیان‌پور درباره دو برنامه دیگر سازمان فرهنگی هنری گفت: توجه ویژه‌ای به هیئت‌های مخصوص نوجوانان داریم که نام آن «بلندا» است. نوجوانانی که علاقه‌مندند هیئت نوجوانانه خود را تاسیس کرده و گسترش دهند، می‌توانند به سایت فرهنگسرا مراجعه کرده و اطلاعات کسب کنند. هم‌چنین برنامه‌ای به نام تکیه ملت داریم که شهروندان می‌توانند ایده‌های محرمی خود را اعلام کنند.

انتهای پیام 

۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 24491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =