۳۰ درصد از بافت منطقه ۱۱ فرسوده است/اجرای عملیات ساخت ۳۵۱ واحد مسکونی در منطقه

در نشستی با حضور سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران و شهردار منطقه ١١، آخرین وضعیت تحقق برنامه تأمین مسکن سال ١۴٠١ در این منطقه و اجرای سایر پروژه های بزرگ مقیاس از جمله مرکز خدماتی باغ دامپزشکی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شهر و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، مهدی هدایت با تأکید بر اینکه برنامه جهادی تأمین مسکن در اولویت اقدامات سازمان نوسازی شهر تهران قرار دارد، عنوان کرد: ظرفیت ساخت تعداد ۱۴۲۱ واحد مسکن در منطقه ١١ در قالب قرارگاه جهادی تأمین مسکن پیش بینی شده که ١٠۶٠ واحد آن در بافت فرسوده و ٣۶١ واحد در خارج از بافت فرسوده این منطقه قرار دارند و تاکنون ٣۵١ واحد آن اجرا شده است.

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران با اعلام این که پروژه بزرگ مقیاس باغ دامپزشکی در منطقه ۱۱ نیز در آستانه عملیات اجرایی قرار دارد و پس از رفع موانع موجود وارد فاز اجرا خواهد شد، بر ضرورت شناسایی عوامل بازدارنده در مسیر تولید مسکن تأکید کرد و گفت: ما آمادگی کامل در راستای تحقق برنامه قرارگاه جهادی تأمین مسکن تهران را داریم که لازم است همکاری های بین ادارات و سازمان‌ها تقویت شده و موانع موجود برطرف شوند.

سید محمد موسوی شهردار منطقه ١١ نیز با بیان اینکه عمده ساخت و سازهای این منطقه قرار است در  پروژه هلال احمر، پادگان حر، بیمه، دخانیات و تعاونی مسکن کارکنان ایجاد شود، افزود: سکونت گریزی به علت نفوذ بافت تجاری در بافت مسکونی در منطقه ١١ از معضلاتی است که لزوم تولید مسکن و افزایش جاذبه سکونت را در این منطقه اجتناب‌ناپذیر می کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ٣٠ درصد بافت منطقه فرسوده است و با توجه به تملک برخی از این پلاک ها توسط شهرداری، ساخت مسکن محدود به جای انبوه سازی از گزینه هایی است که می تواند در دستور کار  قرار گیرد.

در ادامه بازدید میدانی از ظرفیت های موجود در منطقه ١١ انجام شد.

انتهای پیام 

۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 24498

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =