محرم فرصت مناسبی برای توسعه معنویت و فرهنگ همدلی و مواسات است

شهردار منطقه۱۴ با بیان اینکه محرم فرصت مناسبی برای توسعه معنویت و فرهنگ همدلی و مواسات است، از اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و مذهبی با شعار «نجات اهل عالم با حسین (ع) است» در منطقه خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴؛ محمد امین سالاری پور شهردار منطقه با بیان اینکه ماه محرم فرصت مناسبی برای توسعه معنویت و فرهنگ همدلی و مواسات است، بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) در دارالمومنین تهران تاکید کرد.
وی با اشاره به انجام برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری ماه محرم، افزود: به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان،   برنامه های این ایام  با رویکرد تبیین سبک زندگی حسینی(ع) و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی  برگزار می شود.
سالاری پور در تشریح برنامه های ماه محرم گفت: پویش زندگی حسینی، تعزیه خوانی، چهارپایه خوانی، برگزاری برنامه های آئینی روایت گویی و نقاله خوان، تواشیح، سخنرانی و مدیحه سرایی، سوگواره عاشورایی، محفل انس با قرآن، همایش شیرخوارگان حسینی، برپایی ایستگاه ها و موکب های حسینی، نصب پرچم درب منازل خانواده معظم شهدا، روضه های خانگی و محلی، تقدیر از پیر غلامان و خادمان حسینی و ادای احترام به خانواده شهدا از ویژه برنامه هایی است که در محلات ۲۱ گانه منطقه اجرا شده است.
وی در ادامه با اشاره به برنامه های هنری و فرهنگی با مضامین عاشورا گفت: نمایشگاه آثار خوشنویسی، مسابقه کتاب و کتابخوانی، کارگاه تصویرسازی داستان‌های عاشورایی، برپایی شب شعر محرم و نمایش خیابانی شب واقعه از دیگر برنامه هاست که در سرای محلات و پایگاه های بسیج و مراکز فرهنگی منطقه، تدارک دیده شده است.
شهردار منطقه ۱۴ همچنین از دستورکار برای  پاکسازی  معابر منتهی به اجتماعات و مسیر عبور دسته‌های عزاداری بویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خبرداد و افزود: در این راستا علاوه بر حضور کارگران زحمتکش شهرداری برای نظافت محل حضور عزاداران،   به‌منظور ایجاد فضای معنوی و شور حسینی وتناسب فضاهای شهری با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان  حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، نصب پرچم‌های مشکی و منقوش ائمه (ع)، کتیبه در محله ها با همیاری خود اهالی دارالمومنین انجام شده است.
سالاری پور در پایان درخصوص برنامه های ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا بیان کرد: به همین مناسبت ضمن اجرای نغمه های عاشورایی ویژه نوجوانان و نوگلان حسینی، مراسم سوگ و  نماز ظهر عاشورا، مراسم خیمه سوزان و برنامه هایی با مضمون وقایع روز عاشورا  با حضور  شهروندان و عزاداران،   در گوشه و کنار منطقه  برگزار می شود.

انتهای پیام

۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 24502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =