۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 24559

نه اتوبوس اختصاصی بانوان داریم، نه اتوبوس اختصاصی آقایان

ناوگان اتوبوسرانی تهران متعلق به همه شهروندان است
نه اتوبوس اختصاصی بانوان داریم، نه اتوبوس اختصاصی آقایان

روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اینکه ناوگان اتوبوسرانی تهران متعلق به تمام شهروندان است، اعلام کرد: اتوبوسی به نام اتوبوس اختصاصی بانوان یا اتوبوس اختصاصی آقایان در تهران نداریم.

به گزارش شهر، روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: موضوع تفکیک فضای در اختیار آقایان و بانوان در اتوبوس‌ها به عنوان موضوعی پذیرفته شده، چند دهه است که در ناوگان اتوبوسرانی تهران و سایر شهرها و کلان‌شهرهای کشور و حتی در بعضی از شهرهای جهان اجرا می‌شود اما در تهران، موضوعی تحت عنوان اتوبوس اختصاصی بانوان یا آقایان وجود ندارد.
بر اساس این اطلاعیه، تفکیک فیزیکی موجود که سال‌هاست در ناوگان اتوبوسرانی تهران اعمال می‌شود، بر اساس میزان نیاز و میزان تقاضای آقایان و بانوان سهم‌بندی شده و لزوماً به نسبت مساوی نیست و در برخی اتوبوس‌ها و خطوط و در بعضی ایام و ساعات، ممکن است این سهم نسبت به فضای ثابت پیش‌بینی شده متغیر باشد.
این اطلاعیه می‌افزاید: نیروهای بهره‌برداری شرکت واحد که از طریق نظارت به صورت هوشمند و همچنین کنترل میدانی، ایستگاه‌ها و خطوط را رصد می‌کنند، بر اساس تراکم مسافر و تقاضای سفر در برخی ساعات، تعدادی از اتوبوس‌ها را به صورت کامل به آقایان و در بعضی ساعات به طور کامل به بانوان اختصاص می‌دهند تا با توجه به تعداد مسافران در ایستگاه‌ها، نسبت به برداشت بخشی از مسافران و ایجاد تعادل و توازن در خطوط اقدام کنند.
روابط عمومی شرکت واحد در پایان اطلاعیه خود تأکید کرده است: اساساً موضوعی به نام اتوبوس اختصاصی بانوان یا اتوبوس اختصاصی آقایان در تهران وجود ندارد و ناوگان اتوبوسرانی تهران بر اساس رسالت و مأموریت خود در خدمت تمام شهروندان گرانقدری است که با وجود همه کاستی‌ها و کمبودهای موجود، اتوبوس را به عنوان وسیله رفت و آمد خود در سطح شهر انتخاب کرده‌اند.

انتهای پیام 

۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 24559

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =