ملاحظات پدافند غیرعامل در ساخت‌وسازها رعایت شود

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: باید در ساخت‌وسازهایی که در پایتخت صورت می‌گیرد، ملاحظات مرتبط با پدافند غیرعامل رعایت شود.

به گزارش خبرنگار شهر، سردار غلامرضا جلالی در نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تهران در مدیریت جدید شهری اظهار کرد: در دنیا در حال تولید رشته های تخصصی درحوزه پدافند غیر عامل هستیم که امیدواریم در ایران نیز این کارها پیگیری شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه سیاست کلی نظام بند ۹ بر موضوع پدافند غیرعامل در شهرها تاکید دارد، خاطرنشان کرد: در حوزه شهری با چند نکته از جمله فناوری‌های نو، یک سری تهدیدات، آسیب پذیری‌ها و یک سری خدمات در کنار هم مواجه هستیم. اگر این فناوری‌ها در سیستم شهری قرار بگیرند شرایط جدیدتری ایجاد می شود و در این راستا نیازمند یک رویکرد جدیدی در حوزه پدافند غیرعامل هستیم و دیگر روش‌های سنتی پاسخگو نیست.

وی با تأکید بر اینکه مشکل اساسی ایجاد هماهنگی کارکردی بین زیرساخت‌هاست، تصریح کرد: ارتباط مستقیم رفاه، آسایش و رضایتمندی مردم از دولت و حکومت به میزان پایداری ساختارهاست، لذا باید توجه دقیقی به پدافند غیرعامل در شهرها داشته باشیم که بر همین اساس سند پدافند شهری را مصوب کردیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در خصوص توسعه فناوری‌های شهر گفت: دسته ای از زیرساخت‌ها نرم هستند که در این زمینه در شهرهای مدرن ۳۷ کارکرد اساسی مبتنی بر ساختارهای شهر وجود دارند؛ در کشور در این حوزه نیز به مطالعات دقیق نیاز داریم.

سردار جلالی با تأکید بر اینکه در حوزه شیمیایی و پتروشیمی بعد از جنگ پیشرفت کردیم ولی ایمنی و امنیت آن در این حوزه کاملا نسبت به پیشرفت جا مانده است، اعلام کرد: برنامه های عمده ای پیش‌بینی شده و محور آن اقدامات عملیاتی است که در آستانه یا حین حادثه انجام می شود. بخشی دیگر نیز اقدامات قبل از حادثه بوده که بسیار مهم است که در این بخش، تیم ارتباط و اشتراک با حوزه مدیریت بحران داریم.

وی با تأکید بر رعایت ملاحظات مرتبط با پدافند غیرعامل در ساخت وسازهای پایتخت، اظهار کرد: باید مطالعات مربوط به  شناسایی و دسته بندی دارایی‌ها، مراکز پرخطر با میزان خطر و اثر شناسایی شود و بر اساس آنها برنامه ای تدوین کنیم؛ انتظار این است که در مدت مشخص این مطالعات به برنامه اجرایی تبدیل شود.

انتهای پیام/

۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 24632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =