فرصت‌سازی پدافند غیرعامل برای مدیریت شهری در راستای رفع نگرانی‌های شهروندان

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: پدافند غیرعامل باید دریچه‌ای را برای مدیریت شهری ایجاد کند تا بتوان در کوتاه مدت مسائلی همچون کاهش احساس خوشبختی، اعتیاد و طلاق گسترده تمایل به مهاجرت، انزوا یا محرومیت اجتماعی را حل کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، حمیدرضا صارمی در  نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تهران در مدیریت جدید شهری اظهار کرد: نگرانی و اضطراب از مهمترین دغدغه‌های شهروندان است که در این موضوع می توان به بخش تصادفات و اعتیاد اشاره کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران همچنین تصریح کرد: سازمان فاوا اقداماتی در رابطه با فرونشست انجام داده که بسیار ارزشمند است که هم بسیاری از ترس ها برطرف می‌شود و هم ترسیم آینده شکل می‌گیرد.

صارمی با اشاره به وجود ناامنی‌های پیدا و پنهان در شهر یادآور شد: تصادفات، قتل و ضرب و جرح، جرائم، سرقت و ظلم و جنایت و آزار و اذیت، بی‌خانمانی، بیکاری و بی‌عدالتی موضوعاتی است که در حوزه مدیریت شهری می تواند پیگیری شود و شهرداری در این حوزه کمک کند.

وی با بیان اینکه کاهش احساس خوشبختی، اعتیاد، تمایل به مهاجرت، انزوا و محرومیت اجتماعی در حوزه مدیریت شهری اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل باید دریچه ای را در بحث مدیریت شهری ایجاد کند تا بتوان در کوتاه مدت بخش زیادی از آنها را حل کرد.

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در واکنش به سخنان صارمی تأکید کرد: این مسائل را در حوزه مسئولیت سازمان پدافند غیرعامل دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه اثر شهرسازی بر تولید امنیت بسیار مهم است، گفت: در برنامه ریزی و مدیریت شهری مولفه تولید امنیت و کاهش مولفه های ناامنی را مدنظر داریم. همچنین موردی به نام صیانت از مردم داریم که بر اساس آن در هر حادثه و تهدیدی از مردم حفاظت شود.

انتهای پیام/

۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 24633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =