جزییات اقدامات جهادی سازمان مدیریت پسماند شهرداری پایتخت در مناطق سیل‌زده استان‌های تهران و یزد

سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در سیلاب‌های روستای امامزاده داود و استان یزد، ادوات و تجهیزاتی به منظور کمک به مردم سیل زده اعزام کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، ششم مرداد، حوالی ساعت یک نیمه شب پنجشنبه بود که ۳۲ میلیمتر باران در عرض ۳۸ دقیقه در روستای امامزاده داود بارید. بارشی که منجر به سیلاب و درنهایت تخریب خانه و کاشانه مردم شد و علت کشته شدن و مفقودی ده‌ها تن از هموطنانمان بود.

سید جعفر بهشتی مدیر آستانه امامزاده داود درباره شدت سیل می‌گوید: «جریان سیلاب به حدی بود که از روستا، باغ‌ها و جنگل‌هایی که عبور کرده بود، هرچه در مسیرش بود؛ از جمله تنه‌های درخت، آهن، سنگ، لجن و خیلی چیزهای دیگر را از جا کنده و با خودش آورده بود.»

بلافاصله پس از اینکه شهرداری تهران از تخریب شدید برجا مانده از سیلاب اطلاع یافت، نیروها و ادوات کمکی خود را راهی امامزاده داود کرد تا گوشه‌ای از کار را برعهده گیرند.

صبح روز پنجشنبه، سازمان مدیریت پسماند پس از اعلام آماده باش نسبت به اعزام ادوات و ماشین آلات مرتبط اقدام کرد. این ادوات و ماشین آلات شامل دو دستگاه لودر، یک دستگاه بیل مکانیکی، دو دستگاه مکنده جنتکس، سه دستگاه کامیون کمپرسی مجهز به تیغه، پنج دستگاه کامیون کمپرسی، یک دستگاه بیل زنجیری استیجاری، دو دستگاه تانکر ۱۸ هزار لیتری و یک دستگاه واتر جت کامیونتی می‌شدند.

البته پس از سیلاب، وسایل دیگری نظیر ۳ دستگاه کشنده ولو مجهز به کمرشکن، دو دستگاه کامیون غلطان برای جابجایی باکت، یک دستگاه کامیونت حمل پسماند خانگی، یک دستگاه تانکر کامیونتی ۵ هزار لیتری سوخت و یک دستگاه بیل بکهو توسط سازمان مدیریت پسماند به روستای امامزاده داود ارسال شد.

جزییات اقدامات جهادی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در مناطق سیل‌زده پایتخت و یزد

چه تجهیزاتی توسط سازمان مدیریت پسماند به یزد ارسال شد؟

یک روز پس از سیل روستای امامزاده داود، بلای بارش‌های‌ معروف سیل آسای مرداد ماهی، گریبانگیر استان دیگری از کشور شد.

هفتم مرداد، در عرض ۲ و نیم ساعت ۷۵ میلیمتر بارش باران در شهر جهانی یزد ثبت شد؛ این درحالی‌ست که حجم بارش سالانه در شهر یزد نزدیک به ۶۸ میلیمتر است. همین مقایسه میان دو عدد نشان می‌دهد که این سیلاب چه بر سر خانه‌های تاریخی یزد، منازل مسکونی و زندگی‌های مردم آورد.

شهرداری تهران یک روز پس از سیل روستای امامزاده داود، نیروها و تجهیزات خود را آماده کرد تا به استان سیل زده یزد اعزام کند. معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری پایتخت در همین راستا دستور داد که ماشین آلات تخصصی لایروب سازمان مدیریت پسماند به پایگاه یکم شکاری منتقل و توسط هواپیما ۳۰ اعزام شود؛ اما به دلیل محدودیت ارتفاع کابین، پنج دستگاه  خودروی لایروب به منطقه سوم نزاجا (موقعیت سه راهی شهریار) منتقل شد و با کمک کمرشکن‌های ارتش به استان سیل زده انتقال یافتند.

ادوات و نیروهای اعزامی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران به استان یزد شامل یک نفر به عنوان نماینده اجرایی، سه دستگاه کامیون مجهز به کاربری وکیوم لجن کش، دو دستگاه کامیونت لایروب، پنج نفر راننده پایه یک، پنج نفر اپراتور و یک تیم تعمیرگاهی بود که توانست در این منطقه اقدامات قابل توجهی انجام دهد.

جزییات اقدامات جهادی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در مناطق سیل‌زده پایتخت و یزد

انتهای پیام/

۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 24684

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =