عالم مکتب حسینی و عامل آموزه‌های اخلاقی و معنوی شاخص این مکتب باشیم

"مراسم عزاداری هیات رهروان ولایت تا شهادت" در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور شهردار، معاونین و مدیران ارشد شهری منطقه ۲۱ برپا شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ حسین کاشانی پور شهردار این منطقه گفت: در نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) چند نکته ارزشمند نهفته است. اگر فردی بخواهد در فهم عاشورا به کمال برسد، می‌بایست از دعای عرفه کمک گیرد. تکیه‌گاه اصلی در این میان توجه به مساله مهم عبودیت و بندگی خداست.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) مراسم حج را رها می‌کنند، چراکه پوسته دین مبین اسلام دچار تزلزل شد و نزدیک بود تا هسته و اساس آن نیز تغییر کند. لذا؛ حرکت ایشان برای رضای خداوند و حفظ دین اسلام بود.

کاشانی پور تاکید کرد: پس از قیام حضرت سیدالشهدا(ع)، تمام آزادگان جهان متحدالقول واقعه انسان‌ساز و آزادی‌بخش کربلا را منشاء تحول می‌دانند، همین نکته به منزله نقطه عطفی در تاریخ بشریت است.

شهردار منطقه ۲۱ افزود: در جمهوری اسلامی ایران، مساله ولایت فقیه؛ شیعیان را در مسیر مهدویت و امام حسین(ع) قرار داده است. دشمنان این مرز و بوم به صراحت اذعان کرده‌اند که برای تسلط بر مردم ایران می‌بایست آنان را از ولایت، امامت و مهدویت دور سازیم.

وی تصریح کرد: مسیر اباعبدالله الحسین(ع) را با شناخت ایشان می‌توان پیمود. عزاداران سیدالشهداء(ع)، عالم به مبانی مکتب حسینی و عامل به انجام آموزه‌های اخلاقی و معنوی شاخص این مکتب هستند.

انتهای پیام 

۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 24703

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =