برگزاری دوره آموزشی ویژه پیاده‌روی زائران اربعین حسینی(ع) در منطقه گردشگری عباس‌آباد

دوره آموزشی دو روزه "موکب مواسات" ویژه پیاده روی اربعین حسینی(ع) در روزهای پنج شنبه ۲۰ و جمعه ۲۱ مرداد با هدف تامین مسائل بهداشتی موکب داران و زائران در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد با حضور داوطلبین برگزار شد.

به گزارش شهر، روز پنج شنبه ۲۰مرداد ماه ۱۴۰۱ دوره های آموزشی مقدماتی درمانی_ بهداشتی و همچنین نگهداری کودکان با رویکرد آموزشی و ارائه خدمات پزشکی به زائرین اربعین حسینی در سه محل سالن های خانه شعر و ادبیات، کوشک باغ هنر و سپهر در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برگزار شد. اراضی عباس آباد همچنین در روز جمعه ۲۱ مرداد ماه میزبان دوگردهمایی از جنس خادمی حضرت اباعبدالله (علیه‌السلام) بود.  در اولین گردهمایی پزشکان و متخصصین واحد درمان موکب امدادی _ درمانی "مواسات" در قالب اولین مجمع جهانی الاطباء الحسینی با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در مرکز همایش های سپهر گرد آمدند و جلسه با هدایت و راهبری پزشکان به بررسی مسائل مبتلابه زائران در مسیر پیاده روی اربعین در حوزه بهداشت و درمان پرداختند.

همزمان در خانه شعر و ادبیات منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد کلاس های آموزشی خادمی موکب مواسات در راستای تقویت خدمت رسانی به زائران اباعبدالله و تربیت خادم متخصص در حوزه های مختلف با محوریت مشکلات و بیماری های اسکلتی و عضلانی زائران، پانسمان برگزار شد.

کوشک باغ هنر نیز مهمانانی از جنس دنیای پرمهر و لطیف کودکانه را در خود جای داد. اولین دوره تربیت مربی کودک موکب مواسات در کوشک باغ هنر برگزار شد و مربیان ضمن آموزش مباحث تئوری در حیطه بهره گیری از هنر برای آموزش مفاهیم دینی به کودکان، در بخش عملی نیز به آموختن انواع بازی سازی مناسب کودکان و چگونگی کاربرد هنرهای مختلف برای آموزش کودکان با هدایت مربیان مجرب این عرصه پرداختند.

احمد گلستانه، یکی از مسئولین موکب مواسات گفت:  با توجه به تجربه هشت ساله موکب مواسات در ارائه خدمات پزشکی و درمانی به زایران پیاده اربعین استفاده از اساتید و  پزشکان متخصص طب سنتی در کنار اساتید و پزشکان طب نوین وجه تمایز فعالیتهای این موکب در قیاس با اغلب مراکز درمانی مستقر در مسیر نجف به کربلا است.

وی بهره گیری از اساتید مجرب و کارآزموده، استفاده از روش های نوین و به روز شده علمی، دانش افزایی و همگن سازی دانسته های علمی خادمین و متخصص با هدف ارایه خدمات تخصصی به زایران را مهمترین اهداف این دوره های آموزشی بیان کرد.

گفتنی است موکب «امدادی- درمانی مواسات» مجموعه ای مردمی است که در سال ۱۳۹۳ به صورت خودجوش،  قدم در مسیر خادمی اهل بیت (ع) و ارائه خدمات به زائران پیاده حضرت امام حسین(ع) گذاشته است و مراحل ثبت نام و عضو گیری موکب مواسات برای این دوره آموزشی از ماهها قبل انجام شده است.

انتهای پیام

۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 24826

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =