آغاز تدوین برنامه چهارم مدیریت شهری تهران/ایجاد ۱۱ کمیته تخصصی برای تدوین برنامه چهارم

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از ابلاغ وزارت کشور برای انطباق برنامه های توسعه ای شهرداری ها با دوره های مدیریت شهری خبر داد و گفت: از این پس برنامه های پنجساله شهرداری های کشور طبق دوره چهارساله مدیریت شهری برای ۴ سال تدوین می شود که شهرداری تهران نیز برای تدوین برنامه ۴ ساله چهارم مدیریت شهری ۱۱ کمیته تخصصی تشکیل داده است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران، امیر شهرابی در آیین آغاز تدوین برنامه چهارم مدیریت شهری تهران ضمن خیرمقدم به مدعوین و تسلیت ایام محرم اظهار داشت: پس از ابلاغ لزوم تهیه برنامه‌های میان‌مدت شهری در زمانبندی ۴ ساله توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به مجموعه های کشوری، مجموعه اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران تدوین برنامه چهارم را در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به انطباق دوره برنامه با دوره مدیریت شهری، افزود: قرار است برنامه های میان مدت ۴ ساله متناظر با دوره های مسئولیت مدیریت شهری شهرداری های کشور تهیه و تدوین شوند تا موضوع پاسخگویی و ارزیابی عملکرد هر دوره مدیریت شهری متناسب با برنامه تدوین شده برای مردم قابل سنجش و رصد باشد.

شهرابی، ضمن تشریح ساختار و ارکان تدوین برنامه چهارم اعم از ستاد عالی، شورای راهبری و تلفیق، دبیرخانه، کمیته علمی، کمیته منابع و مصارف، کمیته های تخصصی و کارگروه های مناطق ۲۲گانه برنامه چهارم، تعداد احکام صادر شده برای دست اندرکاران تدوین برنامه چهارم مدیریت شهری تهران را ۱۸۷ عدد اعلام کرد.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران خاطرنشان ساخت: ۱۱ کمیته تخصصی شامل اجتماعی و فرهنگی، حمل و نقل و ترافیک، فنی و عمرانی، خدمات شهری و محیط زیست، ایمنی و مدیریت بحران، شهرسازی و معماری، هوشمندسازی، توسعه مدیریت، سرمایه انسانی، مالی و اقتصاد شهری و منابع و مصارف برنامه در تدوین برنامه یاری خواهند کرد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس در خصوص ضرورت اتخاذ دیدگاه مسئله محوری، اذعان داشت: بناداریم در برنامه چهارم با نگاه مسئله محور، ضمن شناسایی مسائل اصلی شهر برای آن برنامه تنظیم کنیم.

شهرابی سیاست های کلی نظام، ابلاغیه مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سیاست های ابلاغی شورای اسلامی شهر تهران و سیاست های شهردار تهران و بخشی از احکام باقیمانده برنامه سوم توسعه شهر تهران که عملیاتی نشده است را از جمله اسناد بالادستی تنظیم برنامه چهارم مدیریت شهری تهران برشمرد.

وی به زمانبندی تهیه برنامه چهارم توسعه مدیریت شهری تهران اشاره کرد و گفت: منطق برنامه ایجاب می کند تا قبل از فصل پیشنهاد و تصویب بودجه ۱۴۰۲ برنامه چهارم تهیه شود و به تصویب شورای اسلامی شهر تهران برسد.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران خاطرنشان ساخت: بناداریم با همراهی تیم تشکیل شده، تا پایان شهریور ماه احکام و مواد برنامه را آماده کرده و در مهرماه در ستاد عالی و شورای راهبری، نهایی کنیم و در آبان ماه قبل از فصل پیشنهاد لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران، به تصویب شورای اسلامی شهر تهران برسانیم.

وی شروع فرایند تدوین برنامه چهارم مدیریت شهری تهران در قالب انجام اقدامات اجرایی، تشکیل کمیته ها و شکل گیری ساختار و ارکان برنامه را اعلام و اظهار امیدواری کرد: به موازات آن شورای اسلامی شهر تهران نیز الزامات تدوین برنامه را به شهرداری اعلام کند.

 شهرابی خطاب به دست اندرکاران برنامه چهارم گفت: مسئولیت خطیر تدوین برنامه چهارم مدیریت شهری تهران بر عهده شما کارشناسان و مدیران خبره و شایسته سازمانی گذاشته شده و با توجه به حس تعلق و تعهد سازمانی و دانش و تجربه و مسئولیت پذیری خود انتظار می رود برنامه ای ارزشمند، ماندگار، اثربخش را تهیه کنیم و ثمرات آن را به مردم شریف شهر تهران برسانیم.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بهره گیری از ظرفیت های کارشناسی درون سازمانی جهت تدوین برنامه به کمک گرفتن از دانش اساتید دانشگاهی به عنوان اعضای علمی کمیته های تخصصی، رویکرد متفاوت شهرداری تهران در تدوین برنامه چهارم مدیریت شهری تهران به شمار می رود.

انتهای پیام 

۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
کد خبر: 24842

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =