آغاز عملیات احداث نهمین کلانتری منطقه ۱۵ در محله رضویه

شهردار منطقه ۱۵ گفت: کلنگ احداث کلانتری در محله رضویه منطقه ۱۵ با هدف تامین آسایش و امنیت شهروندان به زمین زده شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، سیدمهدی صباغ شهردار منطقه در مراسم آغاز عملیات احداث نهمین کلانتری باب الرضای شهر تهران  با تاکید براهمیت شروع عملیات کلانتری برای شهروندان محله رضویه گفت: در بازدیدهای مشترکی که با اعضای محترم شورا و نیروی انتظامی از این محله داشتیم، این محله با مشکلات متعدد ۲۵ ساله ای مواجه بود که با پی گیری های انجام شده و همت نیروهای انتظامی، پلیس مواد مخدر و همکاران اجتماعی اقدامات خوبی نظیر جمع آوری معتادان متجاهر، پلمب واحدهای غیرمجاز ضایعاتی، تغییر کاربری گرمخانه خاوران به یاور شهر و ... مشکلات موجود کاهش یافته و رضایتمندی خوبی کسب شده است.  
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه محله رضویه با ۱۰۰ هکتار وسعت و ۴۰ هزار نفر جمعیت فاقد کلانتری مجزا بود، افزود: کلانتری محله رضویه نهمین کلانتری باب الرضای شهر تهران است که در زمینی به مساحت دوهزار متر مربع شامل هزار و ۷۵۰ متر مربع بنا در پنج طبقه به ابعاد ۲۰ در ۲۰، یک طبقه زیر زمین و ۴ طبقه روی زمین احداث می شود. همچنین این مجموعه ۶۰ مترمربع پارکینگ، ۳۰ متر مربع دژبانی، هزار و ۶۵۰ مترمربع محوطه سازی و ۱۸۰ متر طول دیوارکشی خواهد داشت که با مشارکت فاتب ساخته خواهد شد.

صباغ خاطر نشان کرد: عملیات احداث این کلانتری با توجه به مصوبات قرارگاه اجتماعی شهر تهران در نزدیکی کوه سنگی که پیش از این پاتوق معتادان متجاهر بوده  و آسیبهای اجتماعی فراوانی در محله ایجاد کرده بود، ساخته می شود و امیدواریم تا سال آینده با بهره برداری از این مجموعه اداری و امنیتی گام مهمی در تحقق شعار تهران کلانشهر الگوی جهان اسلام برداشته باشیم.

وی اضافه کرد؛ ماه گذشته نیز با حمایتهای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ کلنگ احداث کلانتری اتابک در این منطقه زده شد که اکنون در مرحله اجرای فوندانسیون و نصب اسکلت قرار دارد.

شهردار منطقه با اشاره به اینکه این محله خارج از محدوده شهری است، اظهار کرد: با این وجود؛ امکانات خوبی برای آن پیش بینی کردیم و امیدواریم مجوزهای لازم برای ورود آن به محدوده شهری از شورای عالی شهرسازی اخذ و با تکمیل سرانه ها، تکمیل دسترسی ها و خارج کردن محله از بن بست و ساخت کلانتری بتوانیم خدمات خوبی به شهروندان محله ارائه داده و به سمت آبادانی حرکت کنیم.

صباغ در پایان اظهار امیدواری کرد: با عملیاتی شدن مصوبه هایی که حاصل بازدیدهای دوره ای از محلات و نشست با شورایاران و نخبگان و معتمدان محلی است، اتفاقات خوبی برای محله رقم بخورد.  

این گزارش حاکی است، مراسم کلنگ زنی با حضور زهرا شمس احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس کمیته اجتماعی شورا، سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ، سیدمهدی صباغ شهردار منطقه ۱۵، خانواده معظم شهدا و جمعی از مسئولان منطقه ای و معتمدان و شهروندان محله رضویه برگزار شد.  

شایان ذکر است، در پایان مراسم از خانواده شهید یوسف خانی، سرهنگ پاسدار مهدی غلامعلی به عنوان معتمد محله و سرهنگ جلینی سرکلانتر ششم فاتب با اهدای لوح تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام 

۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 24845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =