از تلاش برای مقابله با اپیدمی قطع درختان در پایتخت تا جبران عقب‌ماندگی‌های شهر با اقدام جهادی مدیریت شهری

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در هشتاد و پنجمین جلسه شورا موضوعاتی از جمله افزایش کیفیت محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره‌بار، سپردن مدیریت به حلقه‌های میانی، توهین یکی از سران فتنه به سردار شهید همدانی، جریان قطع درختان در پایتخت و کارنامه شورا در یک سال اول فعالیت را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در هشتاد و پنچمین جلسه شورا با تأکید بر اهمیت کیفیت محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره بار و همچنین قیمت مناسب آن نسبت به دیگر مراکز، اظهار کرد: شهروندان استقبال خوبی از این محصولات دارند البته باید این رضایتمندی از کیفیت محصولات افزایش پیدا کند.

وی همچنین تصریح کرد: در بودجه سال قبل تأکید کردیم که سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار به توسعه کمی این میادین به ویژه در مناطق پرجمعیت بپردازد که توسعه این بازارها از درخواست های شهروندان به شمار می رود.

پیرهادی با اشاره به الزام شهرداری تهران برای ایجاد هشت بازار، بازسازی دو بازار، ایمن سازی ۱۰ بازار و مناسب سازی ۱۵ بازار برای معلولین یادآور شد: از شهردار تهران تقاضا می کنیم نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشد و نسبت به افتتاح و بهره برداری از بازار بیهقی و دیگر بازارها اقدام کند.

منابع باید به صورت پیمانکاری در شهر هزینه شود

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران نیز با تأکید بر سپردن امور جاری به حلقه های میانی و جوانان بر اساس بیانیه گام دوم و بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: شرایط به گونه ای بود که حاکمیت، کشور را اداره می کرد اما با توسعه شهرها دولت ها توانایی مدیریت بهینه را نداشتند که در همین راستا الگویی جدید شکل گرفت.

وی افزود: قوانین اداری، اجرایی و مالی کشور ما بر اساس مدیریت کشور از سوی حاکمیت بوده اما باید به صورت پیمانکاری در شهر هزینه شود. قوانین هنوز در این زمینه به روز نشده است. از شهرداری تهران تقاضا داریم که لایحه ای در این زمینه ارائه دهد و اصلاحاتی را در این خصوص لحاظ کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شاید بخشی از این موضوع از حیطه وظایف شورا خارج باشد و به مجلس شورای اسلامی برگردد، خاطرنشان کرد: با این وجود از شهرداری تقاضا می کنیم در این راستا اقدام کند.

وی همچنین تصریح کرد: سمن ها و تشکل های مردم نهاد بیش از پیش پای کار هستند و باید تلاش کنیم که از این توان و ظرفیت، بیش از قبل استفاده کنیم.

سپردن وظایف شوراها به وزارت کشور

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه بخشی از وظایف شورا از سوی مجلس شورای اسلامی به وزارت کشور سپرده شد، گفت: شوراها می توانستند عوارض را مصوب کنند و اگر صحیح بود اجرایی شود.

وی اضافه کرد: یکی از کمیسیون های مجلس نیز پیشنهاد کرده که اختیار حسابرسی شهرداری‌ها را از شوراها بگیرند و که این موضوع برای شورا خطرناک است که مسئولیت‌های آن به دیگر بخش ها واگذار شود.

چمران با تأکید بر اینکه به قطع درختان در دانشگاه الزهرا(س) منتقد هستیم، گفت: ما به این موضوع معترضیم و آن را دنبال کرده و مسئله را رها نخواهیم کرد. ریاست دانشگاه باید در این خصوص توضیح دهد. حفظ درختان برای بهبود هوای شهر باید مورد توجه قرار بگیرد. تلاش ما باید به این گونه باشد که تعداد درختان در شهر افزایش پیدا کند.

وی افزود: هیچ زیبایی برای ساختمان ها به اندازه غرس درختان وجود ندارد. درختان قطور و توانمند ارزشمند هستند بنابراین ما این دستگاه ها که نسبت به قطع درختان اقدام می کنند بدهکار خواهیم کرد و شهرداری نسبت به حل و فصل فی ما بین در این خصوص اقدام خواهد کرد چرا که کسی حق ندارد به حقوق مردم در شهر تجاوز کند.

چراغ سبز سران فتنه به دشمنان

مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه گفت: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری، تمام مردم مدیون شهدا هستند که امیدواریم موضوع تبدیل وضعیت کارکنانی که از خانواده شهدا هستند، هرچه سریعتر انجام شود.

وی با بیان اینکه یک مرز بندی بسیار جدی بین تمام دلسوزان کشور و جریان فتنه وجود دارد، اظهار کرد: آنچه بسیار غم انگیز بود این بوده که افرادی که در فتنه سال ۸۸ خسارت های بسیاری را به کشور وارد کردند، به شهدایی که امنیت و اقتدار کشور مدیون خون شهداست، حمله می کنند.

اقراریان تأکید کرد: چرا جریان فتنه که ریشه آن در کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس و اسرائیل است، در این مقطع زمانی نسبت به شهدا واکنش نشان می دهند و به آنها حمله می کنند. مردم ایران بدانند که امروز در شرایطی که دولت تلاش می کند مشکلات و تحریم های ظالمانه را در مذاکره ای با عزت به نتیجه برساند، جریان فتنه به دشمن چراغ سبز نشان می دهد. توصیه می کنم جریان ها مواضع و مرزبندی را با سران فتنه مشخص کنند.

مانع اپیدمی قطع درختان در تهران شویم

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اپیدمی قطع درختان در پایتخت اظهار کرد: متاسفانه یکی از مراکز علمی و دانشگاهی نسبت به قطع درختانی با قطر زیاد اقدام کرده بود. با اینکه ادعا شده بود درختان خشک بودند اما اثری از خشک شدن در آنها دیده نمی شد.

وی افزود: وقتی یک نهاد عمومی و دانشگاهی نسبت به قطع درختان اقدام می کند غیر قابل قبول است. در گذشته نیز این مرکز ۱۱ درخت را قطع کرده و جریمه شده و حتی یک ریال از جریمه را پرداخت نکرده و امروز به طور مجدد نسبت به قطع درخت اقدام کرده است. قطع و جابجایی درختان تنها با مجوز کمیسیون ماده ۷ و توسط سازمان بوستانهای شهرداری باید انجام شود.

امانی تأکید کرد: وقتی در مرکز لرزه نگاری درختان قطع شدند و نتیجه آن مشخص نشد، برخی جری می شوند و به قطع درخت اقدام می کنند. ما در روزهای آینده حتما شاهد قطع درختان توسط نهادهای عمومی و دستگاه های دولتی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه شهرداری ساز و کار جدیدی را برای این موضوع اتخاذ کند، یادآور شد: ما برای آلودگی هوا که نمی توانیم کاری کنیم اما می توانیم اجازه ندهیم که درختان قطع نشوند و فضای فعلی باید حفظ شود.

عقب‌ماندگی‌های شهر با اقدام جهادی جبران شد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی نیز با بیان اینکه این شورا توانست از مردم تهران با شعارهای اصیل انقلاب رأی بگیرد، گفت: با اقدام جهادی، عقب ماندگی ها جبران شد و به نظر می رسد که در آغاز کار سال دوم به کارنامه خود رجوع کنیم و علاوه بر تقویت موارد سابق، به بخش هایی که ایراداتی داشتند، توجه بیشتری داشته باشیم. باید بتوانیم خدمت صادقانه را به نحو احسن عملی کنیم.

حبیب کاشانی خزانه دار شورا نیز بر برخورد قانونی با قطع درختان تأکید کرد: باید قطع درختان در این دانشگاه پیگیری و جرائم و برخورد لازم انجام شود.

انتهای پیام/

۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 24866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =