بررسی طرح جامع مدیریت بحران شهر تهران

نشست بررسی طرح جامع مدیریت بحران شهر تهران با هدف تحلیل ابعاد فنی اجرای طرح، نگاهی به لایه‌های مختلف برنامه و تشریح روش اجرای آن برگزار شد.

 به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، در نشستی که با حضور احمد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تهران و عضو هیات امنای سازمان ، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران،  امیرحسین گرکانی رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی ، معاونان و مدیران و کارشناسان سازمان و جمعی از کارشناسان پژوهشکده سوانح طبیعی برگزار شد، حاضران به بررسی شرح خدمات برنامه بازسازی و بازتوانی و برنامه کاهش خطر حوادث و سوانح کلانشهر تهران پرداختند.

طراحی سامانه هوشمند شناسایی و تشکیل پرونده ساکنان واحدهای آسیب‌دیده، تعیین فرایند و ساز و کار صدور پروانه اضطراری، تعیین فرایند تصویب طرح بازسازی به صورت اضطراری، تدوین دستورالعمل‌های مستندسازی مراحل و بخش‌های مختلف بازسازی و بازتوانی جسمی، روانی، اقتصادی و اجتماعی بخشی از موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

علی نصیری رئیس سازمان در این نشست با اشاره به مراحل قانونی طی شده برای تصویب اجرای طرح در هیات امنا و نحوه واگذاری اجرای آن به پژوهشکده سوانح طبیعی به عنوان مسئول تهیه این طرح و نیز نحوه نظارت بر تهیه آن گفت: ما باید در اجرای طرح، هم کیفیت و هم سرعت در تدوین آن را مدنظر داشته باشیم تا فرایند تهیه آن طولانی نشود و کیفیت نیز از دست نرود.

امیر حسین گرکانی نیز در ادامه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در راستای تهیه این طرح ارائه داد و به بررسی تبیین ضرورت، دامنه و حوزه طرح پرداخت و ضرورت‌های قانونی و محتوایی تهیه برنامه کاهش خطر را تشریح کرد.

ارزیابی ریسک، نحوه گردآوری داده‌ها و شناخت وضع موجود و شناسایی مخاطرات اولویت‌دار موضوعات دیگری بود که در این بررسی به آنها اشاره شد.

در پایان این نشست، احمد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت استفاده از اطلاعات معتبر در تدوین این طرح تاکید کرد و با یادآوری اهمیت توجه به اقدامات در نظر گرفته شده بعد از تهیه طرح خاطرنشان کرد که در اجرای چنین طرحی باید ساز و کار اجرا، نحوه پایش و ارزیابی مشخص باشد.

انتهای پیام 

۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 24883

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =