جانمایی اسکوتر در برخی ایستگاه‌های مترو / امکان استفاده از این وسیله در ۶ نقطه شهر

مدیر استارتاپ رورو گفت: ۴۰ درصد سفرهای روزانه شهر زیر ۵ کیلومتر است که می‌توان برای کاهش ترافیک، آلودگی صوتی و هوا از اسکوترهای برقی بهره برد.

به گزارش شهر، مهدی حسن‌زاده جانمایی اسکوتر در برخی ایستگاه‌های مترو، گفت:‌ هر چقدر شهر بزرگتر می‌شود تقاضای روزانه جابه‌جایی افراد هم بیشتر می‌شود به عنوان مثال در شهر تهران با ۱۰ میلیون جمعیت روزانه ۲۰ میلیون جابه جایی داریم که از این میزان ۴۰ درصد یعنی حدود ۸ میلیون جابه‌جایی زیر ۵ کیلومتر است.  وسایلی مثل اسکوتربرقی و دوچرخه‌های برقی برای جابه‌جایی‌های زیر ۵ کیلومتر مناسب به نظر می‌آید بنابراین برای کمک به سفرهای روزانه و جابه‌جایی‌ها پیشنهاداتی به شهرداری داده‌ایم.

او در ادامه اظهار داشت:‌ انتظار ما از شهرداری تعامل دوطرفه است به هر حال مشخص است که تهیه و تامین پروژه اسکوتر برقی‌ها در شهر برای شهرداری گران است چرا که هر یک از این دستگاه‌ها بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان پول لازم دارد و در کنار خرید این وسیله باید هزینه پلتفرم، لجستیک، نیرو انسانی آموزش دیده و تعمیر و نگهداری را هم به آن اضافه کرد. اکنون در حال مذاکره‌ایم که بخشی از این هزینه را شهرداری پرداخت کند. ما مدل‌سازی انجام داده‌ایم هزینه تهیه ناوگان با شهرداری و سایر مواردی که نام برده شد، در یک فرایند استارتاپی انجام می‌شود.

مدیر استارتاپ رورو درباره استفاده از اسکوتر در ایستگاه‌های مترو شهر گفت:‌ براساس تحقیقات صورت گرفته ایستگاه مترو حقانی و بازار بزرگ بهترین مکان برای اسکوتر است. ایستگاه مترو حقانی یکی از بهترین ایستگاه‌ها برای استفاده از اسکوتر است چون در روز تعداد زیادی مسافر و گردشگر در این ایستگاه پیاده می‌شود تا خودشان را با تاکسی‌ها به باغ‌کتاب، موزه انقلاب، پارک طالقانی، کتابخانه ملی برسانند. نمونه این ایستگاه‌های شلوغ را در تهران زیاد داریم که می‌تواند بار زیادی از ترافیک را با این مدل حمل ونقل کم کرد.

امکان استفاده از اسکوتر در برخی ایستگاه‌های مترو | امکان استفاده از این وسیله در ۶ نقطه شهر

۶ نقطه شهر مجهز به اسکوتر برقی

 حسن‌زاده در ادامه درباره اقدامات انجام شده برای توسعه این حمل ونقل پاک در شهر افزود:‌ اکنون حدود ۳۰ اسکوتربرقی در اماکن عمومی شهر مانند بوستان‌های بزرگ فعال کرده‌ایم. در مدت یک‌سال این تعداد اسکوترها را در دریاچه چیتگر، بوستان آب وآتش، باغ کتاب، بوستان بهشت مادران مستقر کرده‌ایم و اخیرا نیز در بوستان لاله و پلیس به‌کار گرفته شده‌اند.

مدیر استارتاپ رورو گفت: تاکنون حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در اپلیکیشن رورو ثبت نام و بیشتر از ۱۹۰ هزار دقیقه از اسکوترها استفاده کرده‌اند.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 24933

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =