برگزاری نمایشگاه ساختمان؛ علت ترافیک روزهای اخیر پایتخت/ نمایشگاه‌ها در شهر آفتاب برگزار شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ترافیک ایجاد شده در خیابان‌های پایتخت به دلیل برگزاری نمایشگاه ساختمان، توضیحات و جزئیاتی را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در حاشیه هشتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به ترافیک روزهای اخیر پایتخت اظهار کرد: شورا هر کاری می توانسته انجام داده و چند روز پیش جلسه ای با رییس سازمان نمایشگاه‌ها و معاونش داشتیم و مباحثی را مطرح کردیم. آنچه در این زمینه مطرح است آرامش و راحتی مردم است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما با نمایشگاه مشکلی نداریم، تأکید کرد: ما می گوییم نمایشگاه برای مردم دردسر و زحمت ایجاد نکند چرا که با وجود اینکه در یک خیابان واقع شده اما ترافیک ناشی از آن در تمام شهر تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه ما موافق برگزاری این نمایشگاه ها در آن محل نیستیم، یادآور شد: مصوبات نیز تکلیف می کند که چنین نمایشگاه‌هایی در این محل برگزار نشود و در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شود.

چمران با بیان اینکه آقای قالیباف در زمانی که فرمانده انتظامی بود، تصمیم گرفت که نمایشگاه در آن محل برگزار نشود و در همان زمان اجازه ندادیم نمایشگاه کتاب را نیز برگزار کنند، گفت: باید یک مطالبه عمومی در این زمینه ایجاد شود چرا که ما در دوره‌های مختلف شورا، پیگیری‌های لازم را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب به ۹۰ تا ۱۲۰ هزار متر زیربنا نیاز دارد و نمایشگاه شهر آفتاب ۹۰ هزار متر زیربنا برای برگزاری این نمایشگاه ندارد، گفت: با این وجود برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی نیز در خیابان شهید بهشتی و خیابان های اطراف ترافیک ایجاد می‌کند. قاعدتا نمایشگاه شهر آفتاب آماده است و کار خود را آغاز خواهد کرد. تعطیلی چند ساله دلیل بر این نیست که از حیز انتفاع خارج شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: نباید برای کسب درآمد مردم را به دردسر انداخت و اگر نمایشگاه را برگزار کنند وارد عمل می‌شویم؛ همانطور که در سالهای قبل یک کامیون خاکروبه مقابل درب نمایشگاه تخلیه کردیم تا از برگزاری آن جلوگیری کنیم و شهرداری نیز می‌تواند چنین اقدامی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه ساختمان عمومی است، یادآور شد: با توجه به این موضوع استقبال نیز انجام می‌شود و چنین ترافیکی به وجود می‌آید.

به گزارش شهر، بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان از ۲۱ تا ۲۴ مردادماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شده بود.

انتهای پیام/

۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
کد خبر: 24956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =