بحران بدون حضور مردم قابل مدیریت نیست

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نشست صمیمانه تشکل‌های مردمی با مسئولان شهری با موضوع نقش تشکل‌های مردمی در مدیربت بحران با بیان این نکته که نگاه مدیریت بحران به نقش داوطلبان مردمی نمادین نیست، افزود: چیزی با عنوان بحران بدون حضور مردم قابل مدیریت نیست.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، علی نصیری در جلسه ای که با حضور تشکل‌های مردمی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، معاون جامعه‌محور تعدادی از مدیران و کارشناسان سازمان در محل ستاد توان‌افزایی شهر تهران برگزار شد،  گفت: ما در مدیریت بحران مفهومی به نام مدیریت بحران جامعه‌محور داریم که در قالب این مفهوم به جای این که ما برای مردم برنامه‌ریزی کنیم،آنها در تشخیص خطر و اقدامات اصلاحی مربوط به مدیربت بحران باید نقش داشته باشند.

وی با اشاره به تجربه‌ی فعالیت گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری محله( دوام) در تهران ، گفت: داوطلبان عضو گروه‌های دوام باید در تمامی مراحل چرخه مدیریت بحران حضور داشته و فعال باشند. ما در همه ارکان سازمان مدیریت بحران تهران تلاش کردیم که این موضوع را جا انداخته و اجرا کنیم.

نصیری یادآور شد: برای افزایش درک خطر در جامعه تنها با کمک تشکل‌های مردمی می‌توانیم به نتیجه برسیم. به همین منظور در تلاشیم تا با استفاده از ظرفیت مردمی به ارزیابی کامل بحران‌های شهری و خطرات آن بپردازیم.

انتهای پیام 

۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
کد خبر: 24961

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =