بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور شنبه افتتاح می‌شود

روز شنبه ۲۹ مردادماه ۱۴۰۱ پایانه مترویی اکباتان به عنوان بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور با حضور شهردار تهران افتتاح خواهد شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: همان طور که هفته جاری دکتر زاکانی اعلام کردند، در اولین شنبه از شنبه‌های "امید و افتخار" که به افتتاح پروژه‌های آماده بهره‌برداری اختصاص دارد، بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور، پس از گذشت ۱۴ سال از زمان شروع عملیات اجرایی آن، رسماً افتتاح خواهد شد.

بهره‌برداری از این پایانه، قطعاً در امر دپو، نگهداری و تعمیر واگن‌های فعال در خط ۴ و همچنین کاهش سرفاصله حرکتی قطارهای این خط موثر واقع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مترو با بیان این مساله که در دوره کنونی مدیریت شهری مبلغی در حدود یکصد میلیارد تومان هزینه شد تا کارهای باقی‌مانده پایانه اکباتان به سرانجام برسد، گفت: پایانه‌ها جزو زیرساخت‌های اصلی خطوط مترو محسوب می‌شوند که کیفیت و بهره‌وری بهره‌برداری از شبکه راه‌آهن ریلی زیرزمینی را ارتقاء می‌بخشند. در واقع برای بهره‌مندی بهینه از ناوگان حمل و نقل ریلی و ارائه سرویس‌های خدماتی – تعمیراتی به هنگام و روزآمد جهت حفظ و تداوم جریان حرکت قطارها در شبکه خطوط مترو، بهره‌گیری از پایانه‌های مستقل در هر یک از خطوط بهترین راهکار به حساب می‌آید.

انتهای پیام 

۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 25015

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =