کارگاه ساخت پایانه مترو اکباتان به پلازا تبدیل می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: پایانه اکباتان می‌تواند کمک‌کننده مدیریت در شرایط اضطرار برای اعزام یا تخلیه قطارها باشد و جمع‌آوری کارگاه ساخت پایانه اکباتان با اتمام پروژه، به عملیات تجهیز ساخت پلازای روی سطح پایانه تغییر پیدا می‌کند. 

به گزارش خبرنگار شهر، سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم «افتتاح بزرگ‌ترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور»، ضمن تشکر از زحمات تمامی افراد دخیل در ساخت پایانه اکباتان طی ۱۴ سال گذشته، گفت: این پایانه‌ در حوزه تعمیر و نگهداری، سرویس‌های دوره‌ای و … دارای مزایای بسیاری است. همچنین پایانه اکباتان می‌تواند کمک کننده مدیریت در شرایط اضطرار برای اعزام یا تخلیه قطارها باشد. 

معاون شهردار تهران در ادامه خبر داد: جمع آوری کارگاه ساخت پایانه اکباتان با اتمام پروژه، به عملیات تجهیز ساخت پلازای روی سطح پایانه تغییر پیدا می‌کند. 

شفیعی با بیان اینکه ایران از نظر ساخت تونل و ایستگاه‌های مترو کاملاً خودکفاست، گفت: علی رغم تمامی مشکلات اقتصادی، مترو تهران در میان ۲۵ شهر دنیا از نظر طول و ایستگاه رتبه بیستم را دارد. 

وی درباره اقدامات حمل و نقلی به منظور بازگشایی مدارس عنوان کرد: باید ظرفیت زیرساخت‌های حمل و نقلی پیش از بازگشایی مدارس افزایش پیدا کند و تنها برنامه‌ای که به صورت جدی می‌توان روی آن تمرکز کرد، بهبود و برنامه ریزی در حوزه اتوبوسرانی است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: با دستور شهردار تهران برای تقویت ناوگان اتوبوسرانی، ۲۲۰ میلیارد تومان نقدینگی برای اورهال ۵۵۰ دستگاه تزریق شده است که به تدریج وارد ناوگان خواهند شد.

شفیعی در پایان عنوان کرد که ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی برای نخستین‌بار نیز به تدریج وارد خط جمهوری-بهارستان خواهد شد.

انتهای پیام/

۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 25101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =