برگزاری جلسه هم‌اندیشی مدیران سامانه‌های ۱۳۷ پلاس و ۱۲۵

جمعی از مدیران سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با حضور در مرکز سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ پلاس در خصوص توسعه همکاری‌های مشترک و نحوه تعامل بیشتر برای تسریع در پاسخگویی به پیام‌های شهروندی به تبادل تجربیات پرداختند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران به نقل از مرکز سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ پلاس، رضا ناصری سرای رییس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی (۱۳۷+) با تشریح فرآیندهای دریافت و پیگیری پیام‌های بین حوزه‌ای بر لزوم تسریع در انتقال اطلاعات شهروندان به مبادی تخصصی برای رسیدگی سریع به موارد فوریتی تاکید کرد.

وی با اشاره به برخی موضوعات فوریتی مشترک بین سامانه های ۱۳۷ پلاس و ۱۲۵ گفت: بعضا شاهد هستیم که شهروندان برای طرح پیام‌های خود با ۱۳۷ تماس می‌گیرند و پس از چند دقیقه انتظار و گفتگو با کارشناس دریافت پیام متوجه می‌شوند پیام درخواستی در حیطه وظایف سازمان خدمات رسانی دیگری است.
ناصری سرای تصریح کرد: به منظور تکریم شهروند، صرفه جویی در زمان و تسریع در پیگیری خواسته‌های مردم در تلاش هستیم با توسعه بسترهای فنی و ... راه‌های ارتباطی با سازمان‌های خدمات‌رسان را تقویت کنیم.
فرهمندفر رییس سامانه ۱۲۵ نیز در این جلسه با اشاره به تعدد شماره‌های سه رقمی و سردرگمی مردم برای ارتباط و طرح موضوعات تخصصی هر سازمان گفت:  موضوع یکپارچه کردن خدمات و مراکز تماس از مدتها قبل مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته و به دستور وزیر کشور از آذر ماه سال گذشته، ماموریتی در این خصوص به شهرداری تهران محول شده است.  
رییس سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با اشاره به تجربیات موفق این سازمان در تعامل با برخی سازمان‌های خدمت‌رسان از قبیل شرکت مترو، کنترل ترافیک و... گفت: در حال حاضر یک خط hot line بین سازمان آتش‌نشانی و مراکزی همچون اورژانس، مترو و کنترل ترافیک برای موارد ضروری برقرار است و موضوعاتی که توسط شهروندان به ۱۲۵ گزارش می‌شود در صورت لزوم توسط کارشناسان ما ظرف کمترین زمان به مبادی مربوطه منعکس می‌شود.
وی همچنین به برخی موضوعات مشترک بین سامانه ۱۳۷ پلاس و سازمان آتشنشانی اشاره و تصریح کرد: برای تسریع در رسیدگی به گروه موضوعات پرخطر مشترک بین دو سامانه به پروتکل مشترک نیاز است که نمایندگان دو سامانه میتوانند در کارگروهی مشترک آنرا تدوین نمایند.
در این هم اندیشی در خصوص موضوعاتی از قبیل استقرار کارشناسان سامانه ها در سازمان مدیریت بحران، اخذ بازخورد از پیامهای مردمی و ... بحث و تبادل نظر شد.

مدیران سامانه ۱۲۵ در پایان این جلسه علاوه بر حضور در سایت دریافت پیام ۱۳۷ پلاس و آشنایی با مراحل دریافت، ثبت و پاسخگویی به شهروندان، از امکانات خودروی امدادی و موتور فوریتی این سامانه نیز بازدید کردند.

انتهای پیام

۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
کد خبر: 25118

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =