ارائه گزارش حسابرسی مناطق ۹، ۱۵، ۲۱ و ۲۲ شهرداری تهران

همزمان با هشتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، گزارشات حسابرسی مناطق ۹، ۱۵، ۲۱ و ۲۲ شهرداری تهران بررسی شد.

به گزارش خبرنگار شهر، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی منطقه ۹ شهرداری تهران با بیان اینکه در منطقه فرودگاه مهرآباد بدهی‌های چند هزار میلیارد تومانی داریم، گفت: باید مطالبات شهرداری تهران هرچه سریعتر وصول شود و باید بتوانیم با ارتش جمهوری اسلامی و دیگر بخش ها در این زمینه به توافق برسیم.

وی افزود: ۱۰۰ ملک از دارایی‌های شهرداری در منطقه ۹ مسکوت مانده که باید به فروش برسد و یا اجاره داده شود که ارزش افزوده داشته باشد. در خصوص پروژه پارکینگ طبقاتی استاد معین نیز قدر السهم شهرداری به دلیل فوت پیمانکار، هنوز به نتیجه نرسیده که باید در مراجع قضایی پیگیری شود.

مظفر با تأکید بر مولدسازی دارایی‌ها در منطقه ۹ خاطرنشان کرد: علاوه بر مولدسازی، در خصوص تعیین تکلیف پروژه‌های مشارکتی و همچنین بدهی‌ها باید تلاش شود.

اقدام شهرداری منطقه ۹ برای اصلاح حساب‌ها

شهردار منطقه ۹ ضمن تأیید مغایرت ها گفت: کارگروهی را در شهرداری تشکیل داده‌ایم و در حال اقدام نسبت به اصلاح حساب‌ها و شفافیت دفاتر هستیم و در این راستا دفاتر را به دفاتر اداره کل مالی منتقل می کنیم.

محمد رحیم مرتضوی با بیان اینکه در فرودگاه مهرآباد مشکلات منطقه احصا شده است، اظهار کرد: سرمایه زیادی در این محل قرار گرفته و ساخت و سازهای زیادی انجام شده است؛ همچنین سازه های تبلیغاتی و فروشگاه هایی در فرودگاه وجود دارد که عوارض پرداخت نمی کنند. در زمینه ساخت و سازها مطالبات را حتما از فرودگاه دریافت خواهیم کرد. در خصوص پاساژ گلها نیز تلاش می شود که این مجموعه به شهرداری تهران بازگردد.

در ادامه گزارش حسابرسی شهرداری منطقه ۹ با ۱۶ رأی موافق تأیید و تصویب شد.

بلوکه شدن ۵۰ هزار میلیارد تومان آورده شهرداری تهران در پروژه‌های مشارکتی

مظفر رئیس کمیته بودجه در ادامه این جلسه در جریان بررسی گزارش منطقه ۱۵ با اشاره به تعیین تکلیف واحدهای مسکونی اتابک اظهار کرد: در محله مینابی و امامزاده سید خاتون ۴۰ واحد واگذار شده که قرار بوده به کسانی که ملک آنها در این منطقه تملک شده، واگذار شود اما اسناد این املاک به درستی ثبت نشده است.

وی با اعلام اینکه ۵۰ هزار میلیارد تومان معادل بودجه امسال آورده شهرداری در کل مناطق ۲۲ گانه در پروژه های مشارکتی بلوکه شده است، یادآور شد: ما در این زمینه که به اندازه کل بودجه امسال شهرداری تهران است، با اختلاف مواجه شده ایم که باید برطرف شود.

سید مهدی صباغ شهردار منطقه ۱۵ تهران نیز گفت: موارد اعلام شده در گزارش حسابرسی به طور ویژه در کارگروه ها بررسی و پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰ واحد مسکونی از سوی سازمان نوسازی شهرداری تهران به منطقه ۱۵ در سال ۹۹ تحویل داده شده است، اظهار کرد: این ۴۰ ملک به پیمانکاران تحویل داده شده و ارزش ریالی آن به میزان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به عنوان سود در دفاتر ثبت شده است.

پرداخت مطالبات پیمانکاران منطقه ۱۵ تا سال ۹۹

صباغ با اشاره به پروژه مشارکتی بازار گل خاوران و باغ پرندگان خاور شهر یادآور شد: منطقه ۱۵ بیش از پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آورده داشته که این موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا کارسازی لازم انجام شود.

وی افزود: قرارداد تالار توسکا ۱۵ سال پیش منعقد شده و در خصوص عدم پرداخت اجاره بها در ماده ۳۸ طرح دعوی کردیم تا احقاق حق شهرداری انجام شود. در رابطه با پروژه بنیاد تعاون وزارت دفاع در خاور شهر، زمین و عوارض از شهرداری و ساخت کامل آن نیز با بنیاد تعاون بوده است.

شهردار منطقه ۱۵ همچنین خاطرنشان کرد: این پروژه در ۹ هزار و ۹۰۰ متر مربع برای ۱۱۶ واحد در سال ۸۶ تحویل داده شده و به صورت جزء به جزء به پیمانکاران طلبکار پرداخت شده است. همگی واحدها به قیمت کارشناسی واگذار و منجر به کاهش بدهی‌های شده و ۱۰ میلیارد تومان به عنوان سود در دفاتر ما به ثبت رسیده است.

صباغ با بیان اینکه تسویه مطالبات پیمانکاران تا پایان سال ۹۹ انجام شده است، گفت: ما تمام مطالبات را پرداخت کردیم و طلبکار عمده ای قبل از سال ۹۹ نداریم و تمام مطالبات باقی مانده مرتبط با امسال و سال ۱۴۰۰ است.

وی به مشکل پروژه مشارکتی نیکان از سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: با اقدامات حقوقی قوی، رأی قضایی برای تخلیه این پروژه مشارکتی اخذ شده که آورده بسیار خوبی برای شهرداری خواهد داشت. امیدواریم بتوانیم بندهای گزارش حسابرسی منطقه را اصلاح کنیم.

گزارش حسابرسی این منطقه نیز با حداکثر آراء موافق اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تأیید و تصویب رسید.

میثم مظفر ضمن بررسی گزارش حسابرسی منطقه ۲۱ با اشاره به کم کاری شدید در این منطقه اظهار کرد: عمده صنایع و کارخانجات شهر در این منطقه واقع شده اما عملکرد به اندازه زیادی ضعیف بوده و تعداد پروژه ها به شدت پایین است.

رئیس کمیته بودجه شورا همچنین تصریح کرد: پروژه نیلوفر با همت منطقه تکمیل شده و آماده بهره بردای است و شهرداری می تواند از آن منتفع شود اما شاهد عملکرد چندانی نیستیم.

حسین کاشانی پور شهردار منطقه ۲۱ در ادامه این جلسه با بیان اینکه ما وقتی وارد منطقه شدیم از هر گوشه مشکلی فوران می کرد، گفت: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان جریمه فضای سبز برای پروژه ای باید پرداخت می شد که صورت نگرفت. بر اساس استعلامات، بدهی به ۴۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسید که پیگیری های ما را دچار توقف کرد.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که سهم شهرداری را به طور کامل دریافت کنیم و بتوانیم آورده خوبی برای مدیریت شهری داشته باشیم.

کاشانی پور با بیان اینکه پروژه نیلوفر آماده تحویل موقت است، یادآور شد: پروژه کمال الملک نیز در مراحل پایانی و آماده تکمیل و تحویل است.

امیدواریم با برداشته شدن موانع و جذب مشارکت سرمایه‌گذاران جهش‌هایی ایجاد شود

وی همچنین تصریح کرد: املاک زیادی شناسایی شده و شرایط را می سنجیم که ببینیم این املاک واقع شده در گذرها قابلیت واگذاری دارد یا خیر؟

شهردار منطقه ۲۱ با اشاره به سردرگمی سرمایه گذاران خاطرنشان کرد: امیدواریم با برداشته شدن موانع از سر راه ما و جذب مشارکت سرمایه گذاران جهش هایی ایجاد شود.

وی اضافه کرد: برای مثال ما پروژه ای داریم که می توانیم از آن هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشیم اما وقتی که به مرحله حسابرسی می رسیم با عوارض ۶ هزار میلیارد تومانی مواجه می شویم و سرمایه گذار با مشاهده چنین وضعیتی، کناره گیری می کند.

گزارش حسابرسی منطقه ۲۱ شهرداری تهران نیز با حداکثر آراء موافق تصویب شد.

شهرداری به موضوع تخلفات بام لند ورود کند

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش عملکرد منطقه ۲۲ با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار متر مربع با تخلف در بام لند ساخته شده است، گفت: مالک از این ۱۰ هزار متر مربع استفاده تجاری می کند که تخلف محسوب می شود. این فضا جزء فضاهای ناایمن شهر به شمار می رود.

مظفر تأکید کرد: شهرداری تهران باید ورود جدی داشته باشد و مالک مجموعه را ملزم کند که رفع خطر را به طور جدی انجام دهد.

وی در ادامه یادآور شد: بدهی دیون شهرداری به پیمانکاران، بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که تقاضا داریم شهرداری نسبت به تعیین تکلیف این موضوع اقدام کند.

وضعیت نامناسب سرانه فضای سبز منطقه ۲۲

مظفر با بیان اینکه وضعیت نامناسبی در سرانه فضای سبز منطقه ۲۲ داریم که ناشی از اقدامات انجام نشده گذشته است، یادآور شد: باید از مسیر بانک زمین، بتوانیم موضوع سرانه فضای سبز منطقه را پیگیری کنیم.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پنج هزار واحد پارکینگ در مجتمع تجاری چیتگر سهم شهرداری است، گفت: این طرح ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و متوقف شده است؛ وزارت مسکن و شهرسازی سند را به شهرداری منتقل نکرده که شهردار تهران باید در این زمینه با وزارت مسکن به توافق برسد تا سهم شهرداری دریافت شود.

مظفر تأکید کرد: ساختمان های متعددی بدون مجوز شوای اسلامی شهر در منطقه ۲۲ به نهادهای مختلف واگذار شده که در حال ساماندهی است اما مصوبه و الزام قانونی است که شهرداری با مجوز شورا، ساختمان ها را واگذار کند که شهردار تهران دستور لازم را صادر کرده که لیست این ساختمان ها تهیه و ارائه شود.

وحیدرضا محمدی شهردار منطقه ۲۲ تهران گفت: قرارداد پروژه بام لند فی ما بین شهرداری منطقه و سازمان بازنشستگی منعقد شده که در خصوص ناامن بودن فضا پیگیری ها در حال انجام است و مشکلات دیگر نیز از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است.

آورده شهرداری تهران در زمینه مجتمع چیتگر و المپیک، سند این ساختمان‌ها بوده است

وی افزود: در زمینه پارکینگ مجتمع تجاری چیتگر، چون بانک زمین وجود نداشته فرآیند کار مشخص نیست و این بانک کمک خواهد کرد تا شفاف سازی صورت بگیرد و پاسخ ابهامات داده شود.

محمدی با بیان اینکه آورده شهرداری تهران در زمینه مجتمع چیتگر و المپیک، سند این ساختمان ها بوده است، تصریح کرد: عدد آورده شهرداری بالا بوده، شهردار تهران نامه ای را به وزارت مسکن و شهرسازی ارسال کرده تا شهرداری بتواند تعهدات خود را انجام دهد و بارگذاری های لازم را انجام دهد. اگر انتقال اسناد انجام شود، ابهامات برای پروژه مشارکتی برطرف خواهد شد.

گزارش حسابرسی منطقه ۲۲ شهرداری تهران با حداکثر آراء موافق تایید و تصویب شد.

انتهای پیام/

۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 25141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =