مراسم بزرگداشت چهره ماندگار هنر معرق در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود

مراسم یادبود زنده یاد صلاح الدین علامه زاده پیشکسوت هنر معرق سه شنبه ۱ شهریور ماه در فرهنگسرای خانواده برگزار خواهد شد.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، این مراسم با حضور اهالی هنر، خانواده، دوستان و شاگردان مرحوم صلاح الدین علامه زاده در فرهنگسرای خانواده برگزار می شود.

صلاح‌الدین علامه‌زاده، در سال ۱۳۲۴ در بابل دنیا آمد و در سال ۱۳۵۳ در رشته مهندسی بهداشت از دانشکده بهداشت دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد. او از طریق یکی از دوستانش با هنر معرق آشنا شد، تحت نظر اساتید مطرح آن زمان آموزش دید و به علت علاقه فراوان به این هنر تصمیم گرفت تدریس معرق را به عنوان شغل اصلی خود برگزیند.

علامه‌زاده نخستین کلاس آموزشی رسمی خود را در سال ۱۳۷۰ با ۶ هنرجو در فرهنگسرای بهمن برگزار کرد و طی سه دهه، بیش از ۲۰۰ شاگرد پرورش داد که برخی از آن‌ها امروز در زمره اساتید هنر معرق هستند. از جمله فعالیت‌های ماندگار این استاد فقید در دوران عمر هنری خود، تعلیم هنر معرق به هنرجویان نابینا است که این کار در تاریخ هنر سابقه نداشت و آثار این هنرمندان نابینا تاکنون در نمایشگاه‌های متعددی به نمایش گذاشته شده و تحسین بینندگان را برانگیخته است.

آیین یادبود زنده یاد صلاح الدین علامه زاده سه شنبه ۱ شهریور ساعت ۱۰ صبح در فرهنگسرای خانواده برگزار می شود. فرهنگ‌سرای خانواده در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف‌آباد) خیابان بیست و یکم، بوستان شفق واقع است.

انتهای پیام 

۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر: 25219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =